• Bettis

vad gör ni föräldrar på kvällen när era barn har lagt sig?

min fråga är...vad gör ni föräldrar tillsammans på kvällarna när barnen har lagt sig?
    lite förslag på vad man kan hitta på tillsammans skulle vara kul :) som det ser ut just nu så tittar vi ibland på nån film och ibland så sitter vi på varsitt håll,en vid datorn och den andra vid den andra datorn eller tv:n.Kan kännas lite enformigt ibland.
    tacksam för förslag

• Svar på tråden vad gör ni föräldrar på kvällen när era barn har lagt sig?
  • Linda1976

Drick rödvin, ät smarriga ostar och prata! Det kommer man långt med.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Winterfresh

Nu på sommaren sitter vi ofta på altanen (vid fint väder) och pratar om allt mellan himmel och jord. Kollar film, ibland sitter vi på varsitt håll...oftast när det visas fotboll på tv.

• Lena

datar, ser på tv/film, spelar spel, har sex, donar hemma.

• Rhoda Horswunce

Nu när det är så varmt så brukar vi gå ut och sätta oss på balkongen på kvällarna. Det är skönt, för då blir vi inte distraherade av tv:n eller datorn eller att det är stökigt, utan "tvingas" umgås med varandra i stället. Annars brukar vi spela spel eller lägga pussel tillsammans ibland, men för det mesta när vi är inomhus blir det att jag sitter här på FL hela kvällen medan han tittar på tv eller städar.

• Catti41

Just nu så jobbar vi, vid varsin dator, Men iallafall i samma rum.

När vi inte behöver jobba så förbannat så sitter vi och pratar, äter, och planerar matsedlar, handlar mat på nätet och sånt nyttigt.

Eller så är en förälder ute och springer medans den andre gör ingenting. (Det är det tråkigaste tycker jag, att vi inte kan jogga ihop på kvällarna längre, eftersom en av oss måste vara hemma.)

• Sfinxen

Ser på film eller nedladdade TV-serier. Läser tillsammans. 

• mi07va

Vi spelar Resident Evil 5 på XBOX-Live {#lang_emotions_sealed}

Freja 070402 Maddox 100216
  • LillaRosen
    Bettis skrev 2010-05-23 21:45:52 följande:
    min fråga är...vad gör ni föräldrar tillsammans på kvällarna när barnen har lagt sig?lite förslag på vad man kan hitta på tillsammans skulle vara kul :) som det ser ut just nu så tittar vi ibland på nån film och ibland så sitter vi på varsitt håll,en vid datorn och den andra vid den andra datorn eller tv:n.Kan kännas lite enformigt ibland.tacksam för förslag
    Oj, nu är jag gräsänka, så jag har tusen saker att göra när lillen har somnat! Mata kycklingarna och hästarna, samt förbereda sig inför morgondagens utfodringar...
    Viker tvätt, diskmaskin, plocka leksaker. Sitter vid datorn när allt är klart och luften går ur en. När sambon är hemma, så är det väl typ samma sak. Alltid något som ska göras (bor på stor gård på landet).
    Ska nog ta ett glas vin när han kommer hem! :)
  • jannike85

sitter oftast vid varsin dator, men det kan hända att vi tittar på film eller myser tillsammans. Våran egen tid har vi oftast när dottern sover middag, hon sover 2 timmar på dagen fortfarande (hon är snart 2 år) så då umgås vi mest.

• Fröken Fajans

Jag somnar så fort sista barnet har somnat, enda chansen att få lite sömn alls.

• Lilli74

Vad lyxigt ni verkar ha det. Vår son somnar så sent så vi hinner bara med det mest akuta plockandet och städandet innan vi måste lägga oss också. Har som mest en timme själva på kvällarna.

• MissGirlie81

Vi har nyligen fått vårat andra barn så när storebror somnat brukar lillasyster vakna så då myser man ju med henne o så somnar hon när det är dax för oss att sova oxå, men snart får vi nog lite kvalitétstid tillsammans oxå=)
    Då bägge sover så myser vi o ser nån serie eller fiilm o äter nåt gott=)

• alvaereva

ser på tv, sitter o pratar, pluggar.. typ.

Svar på tråden vad gör ni föräldrar på kvällen när era barn har lagt sig?