JA77 skrev 2010-05-30 21:45:06 följande:
Varför har du ingen internetbank? Himla praktiskt!
Dels för att jag inte vill vara beroende av dator och internet... rätt vad det är så sitter man där med icke fungerande uppkoppling eller trasig dator och kan inte betala sina räkningar, vet inte hur många kompisar jag haft här på besök när deras uppkoppling eller dator strulat och dom måste betala sina räkningar... en vän gick till banken, men se det gick inte. Du får leta upp en dator sa dom bara.
Säkerheten med internetbank anses väl numera vara stensäker men så känner inte jag... Jag har ändå pluggat nätverksteknik på högskolan och är ju inte helt off när det gäller datorer om man säger så

... men säkerheten över internet är nog något som jag aldrig kommer känna 100%-igt förtroende för. Handlar aldrig på kort över nätet heller. Beställer jag något blir det faktura eller postförskott. De få gånger jag handlar på tradera tycker jag det går bra att gå till banken (5 min gångväg), detta var dock första gången jag handlade från någon som hade ett nordea-konto men nu vet jag ju att det också fungerar

.
Fast det är inte de enda anledningarna, jag känner att jag har klarat mig med mina giro-blanketter så länge och tycker ändå det fungerar smidigt och ser egentligen ingen anledning att byta så länge jag är nöjd med det och tycker att det funkar bra.
Var inte menningen att det skulle bli en hel uppsats men när man ibland börjar skriva så bara flyter det på