• Sashimi

Ikea tvättlappar

Hur många Ikea tvättlappar har ni? 

Jag är gravid med mitt första barn och min man tycker jag har fått fnatt på Ikea tvättlappar och vill hamstra som en tok! Jag har redan 20 men skulle vilja ha fler... Men hur många behövs det egentligen? De kan ju användas till så mycket..? Hur många har ni?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ikea tvättlappar
  • Trollet Ludenben

Jag har nog 20 tror jag...

Älskade ungar
  • kokos

Jag har 20 eller 19 för jag tappade en på semestern, men använder de som slaskduk typ till saliv, kräkning osv

• lövet2

Ingen. Jag klippte tvättlappar själv av ett gammalt badlakan och någon handduk. Ca 40 hade jag nog från början ...

• FCBJ

Min dotter spydde en hel del så jag hade 60 st. Tyckte det var lagom många eftersom jag inte hade lust att tvätta varje dag. Numer spyr hon knappt något så vi använder tvättlapparna till att tex torka fönster och speglar och som haklapp när man glömt ta med en vanlig. Ligger fortfarande framme lite tvättlappar lite var stans som är bra att ta till för att torka upp dregglet som kommer nu när tänderna är på gång.

• Mirakel händer

Vi har köpt 20 st till kommande dottern. Lär använda det som bla kräklapp. Blir dottern som sonen lär det gå åt en massa mera.

♥Kim 1995-03-13 & Lillasyster BF 2010-07-09 - snitt 2010-07-01♥
  • Gurkan

Inga, har gamla vikblöjor istället. Hur mjuka som helst och en uppsugningsförmåga som är fantastisk! Har väl en 20 stycken som används till kräk, vid amning, vid daglig tvagning :D

• Puss och Kram

Vi hade en riktig kräkunge samt att mjölken rann som sjutton när jag ammade så vi hade 30st tvättlappar och 30st småhanddukar i omlopp hela tiden...

• Asereht

Har ett 20-tal i dagsläget och hälften befinner sig ju alltid i tvätten pga konstant användande.

Kommer att köpa fler för dom håller på att falla sönder av flitig användnng. De är ju otroligt praktiska och kan användas av allt.

Jag skulle inte lämna huset utan en i fickan/vagnen och en i väskan (minst). 

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • parvati
    lövet2 skrev 2010-05-24 07:42:25 följande:
    Ingen. Jag klippte tvättlappar själv av ett gammalt badlakan och någon handduk. Ca 40 hade jag nog från början ...
    Jag gjorde samma sak, fråga era mammor och svärmödrar efter gamla handukar.
Svar på tråden Ikea tvättlappar