Inlägg från: Volatile |Visa alla inlägg
  • Volatile

Splittrat Sverige

HAHA! Vilken märklig konspirationsteori. Vakna upp, det här 2010, en globaliserad värld för att undkomma olikheter, olika kulturer, olika erfarenheter av måste du nog skaffa dig en övergiven ö, leva ensam på och aldrig i ditt liv träffa en annan människa.

Vilken Sverige vill du ha en som utesluter sig sig själv från gemenskap? Detta maxipaxi leder till krig.

• Volatile
    Eshka skrev 2010-05-24 22:12:45 följande:
    Det kanske är en förenkling om man drar alla invandrartäta områden i hela Sverige över en och samma kam, men enligt det som framkom av youtube klippet ville de flesta bo där av fri vilja TROTS att det rådde bostadsbrist.
    Kanske de känner sig utanför? Jag menar är du villig av din egen fri vilja, välkomna dessa människor i ditt område eller skulle du flytta om de började flytta in? Jag tror att de flesta som bor där vet hur det är och då håller man sig dit man hör och inte söker sig dit man får veta att man ändå inte är välkommen till.

Jag bor i ett nästan helsvenskt område, inga problem för mig men bara för att det finns inte ett starkt intresse att bo här så där men hade det helt plötsligt varit att detta område skulle förvandlas till  50/50 då är jag helt positiv att kritiska röster skulle
    ha uppstått och svenskar skulle helst flytta ut.
  • Volatile

Jag förstår inte resonemanget hur de som vill att Sverige ska stänga sina gränsen för att vem är man att kunna bedöma vem som har rätt att vara här. Det finns svenskar som söker sig till andra länder som arbetskraft, företag som vill tjäna pengar på billig arbetskraft i just de länder och just från de människor som skulle nedvärderas från vissa av er som är emot de.

Sverige får matvaror från olika länder, matvaror som Sverige inte har möjligheten att odla med sin klimat och sen klagar man på människor från andra länder. Om Sverige har vissa rättigheter ute i världen då ska andra människor från andra länder har precis samma rättigheter.

Annars får Ni som är så kritiska ge skit i att använda världen för era behov och låta Sverige bli ett isolerat, fattigt land, igen. Lycka till.

• Volatile
    ViceGuy skrev 2010-06-03 15:32:17 följande:
    Ja stackars alla oupplysta bönder från Malmö, Göteborg, Uppsala osv som vandrar i mörkret. Tänk om vi hade en lika fin insikt som alla vackra, fina Stockholmare :)

Har du vunnit priset för den FL-medlem som lyckats spy mest galla över andra användare samt gjort de mest korkade kommentarerna än? Hade jag orkat hade jag gjort en samling över dina finaste citat och jag kan slå vad om att de skulle fylla två-tre A4-ark.

Att det finns osäkra områden sen årtionden tillbaka är väl knappast ett argument för att fortsätta låta ännu fler områden förstöras?

Men vi 8 av 9 miljoner som bor i byhålor kan ju omöjligen förstå er intelligenta upplysta Stockholmare.
    Intressant att du nämner förstörelse men du förstår väl att Sverige är inte ett oskyldigt land som alla invanderar för att förstöra, boohoo. Jag kan undra vilken förstörelse, utnyttjande svenska företag i fattiga länder ägnar sig åt. Jag undrar hur mycket det gynnar dig och mig som svenska medborgare att leva gott och väl och så klagar du för att hjälpa de människor som den rika världen har "våldtagit" varje dag genom att inte ge de samma möjligheter till ett bra liv men ett liv full av konflikter, fattidom, korruption. Jag är glad att ändå någonstans så är livets verklighet/lag i sig "rättvis",  tillåter inte att man bara tar men nej, något måste man ge, det må vara ett pris för lilla, bekväma dig men den är enbart rättvis!
Svar på tråden Splittrat Sverige