Maxipaxi skrev 2010-06-09 18:29:11 följande:
Nej, bostadsbidraget ska självklart vara bra, och socialbidrag ska vi ha för svenskar. Social välfärd är bra för landet. Alla svenska medborgare ska omfattas av det svenska välfärdssystemet. Hög skatt är bra och jag betalar mer än gärna hög skatt. Dock vill jag att skattepengarna ska komma svenskarna till godo, inte utlänningarna.
Du borde få slippa skatt. Men då borde vi också kunna driva kockan tillbaka, och kräva dig och dina föräldrar retroaktivt på vad ni har kostat det svenska samhället. Och kan ni inte betala, ut ur landet! Jag är trött på folk som inte fattar vad saker och ting kostar.
Den svenska välfärdssystemet gör bara människor mer lata. Bort med den så ska ni se att alla dessa latmaskar finner ett jobb på ett eller annat sätt.
För det första HUR MYCKET har jag och mina föräldrar kostat det svenska samhället? Mina föräldrar jobbade ihjäl sig redan från början dom fick uppehållstillstånd.
Besökte du M,cdonalds för 20år sen så kunde det hända att salladen var hackad av just MINA föräldrar.
http://www.salico.se/default.asp?page=start&language=swedish
Jag har jobbat sen jag slutade studierna så jag tror nog vad jag än eller mina föräldrar har kostat det svenska samhället har vi nog betalat tillbaka fler gånger om.
När du säger att välfärdsystemet endast ska gälla svenskar, vilka svenskar menar du då? Etnisk svenskar eller?!