-
Men i går kväll öppnade vi ett nytt paket Pampers Active Fit, och i morse vaknade vår son gråtande i en kisspöl som gick från hans axlar till hans knän. Hela vår bäddmadrass var fullkomligt dränkt. Döm av min förvåning när jag tar av blöjan och det visar sig att den saknar uppsugande stoppning från ungefär mitten och bakåt. Själva blöjan är inte heller bullig som den brukar vara efter att ha sugit upp kiss, utan mer som ett tunt, stelt skal. Självklart tror vi att det är ett fabrikationsfel, så vi ringer Pampers."-Det ska vara så, det är ny design", är vad vi får till svar.Har de blivit helt galna? Det ska tilläggas att det är en nattsymbol på blöjpaketet, men hur i hela friden kan man tillverka en nattblöja som barn inte kan sova på rygg i? Och vår bäddmadrass är i princip förstörd, har försökt tvätta överdraget men madrassen blev ju dränkt rakt igenom, så nu är det kemtvätt som gäller.Ja, jag får väl helt enkelt anta att Pampers inte vill ha några kunder. Oss slipper de i alla fall i fortsättningen!
-
Svar på tråden VARNING! Nya Pampers Active Fit läcker som ett såll!
-
Blöjor som läcker är ju skit men varför kan du inte tvätta madrassen, om det är skumgummi menar jag.
-
Vi har den nya sorten och den har inte läckt. Nu är iofs vår son lite äldre (2år) men har inte upptäckt någon skillnad
-
Jo, den är 2x2 meter, 1 dm tjock och full med små hål som det har runnit kiss i. Den går inte in i tvättmaskinen direkt alltså, och jag har ingenstans där jag skulle kunna tvätta den, ännu mindre torka den. Sedan tror jag att den skulle vara svår att få ren själv (ja, speciellt eftersom jag inte har någonstans att tvätta den då) och kiss i sommarvärme ... nja, den lukten vill vi nog inte behöva sova i varje natt.Little Ms Chatterbox skrev 2010-05-24 13:57:53 följande:Blöjor som läcker är ju skit men varför kan du inte tvätta madrassen, om det är skumgummi menar jag.Men det största problemet tycker jag är att Pampers tillverkar en blöja som man ska kunna använda som nattblöja, och sedan rinner kisset bara rakt ur den när barnet sover på rygg ... Ja, de pengarna hade vi ju kunnat använda på roligare sätt. Till exempel på blöjor som fungerar (från någon tillverkare som inte helt idiotsnålt har dragit in på halva blöjan då).Ja, det kan ju vara att vår kille är ganska smal. Men vi använder ju rätt storlek, och den gamla sorten fungerade ju. Har den alltså fungerat även som nattblöja för er? För jag kan tänka mig att den eventuellt fungerar på dagen då barnet kryper/går.Takhiza skrev 2010-05-24 14:00:17 följande:Vi har den nya sorten och den har inte läckt. Nu är iofs vår son lite äldre (2år) men har inte upptäckt någon skillnad
-
Har sett att fler har råkat ut för det här problemet ...
-
Vi använder dem bara som nattblöjor, på dagen har han easy up. Ibland kan man behöva gå ned en storlek. Vet att kilo vikten inte alltid stämmer överrens med passformen och att man ibland behöver en storlek mindre än barnet väger i kiloalwilda skrev 2010-05-24 15:09:53 följande:Jo, den är 2x2 meter, 1 dm tjock och full med små hål som det har runnit kiss i. Den går inte in i tvättmaskinen direkt alltså, och jag har ingenstans där jag skulle kunna tvätta den, ännu mindre torka den. Sedan tror jag att den skulle vara svår att få ren själv (ja, speciellt eftersom jag inte har någonstans att tvätta den då) och kiss i sommarvärme ... nja, den lukten vill vi nog inte behöva sova i varje natt. Men det största problemet tycker jag är att Pampers tillverkar en blöja som man ska kunna använda som nattblöja, och sedan rinner kisset bara rakt ur den när barnet sover på rygg ... Ja, de pengarna hade vi ju kunnat använda på roligare sätt. Till exempel på blöjor som fungerar (från någon tillverkare som inte helt idiotsnålt har dragit in på halva blöjan då).
-
Takhiza skrev 2010-05-24 15:18:37 följande:Vi använder dem bara som nattblöjor, på dagen har han easy up. Ibland kan man behöva gå ned en storlek. Vet att kilo vikten inte alltid stämmer överrens med passformen och att man ibland behöver en storlek mindre än barnet väger i kiloJag tror vi tar det säkra före det osäkra och kör Libero eller något annat märke i fortsättningen i alla fall ... Jag fattar verkligen inte hur det kan funka för någon när det inte är uppsugning där bak? Även om kisset kommer ut fram så kommer det ju så mycket på en gång, så en del rinner ju alltid bak om barnet ligger på rygg. De vanliga blöjorna är ju alltid tjocka av uppsuget kiss där bak också efter natten (även om det mesta hamnar fram på dagen när han kryper/står). Sover er son på mage?
-
Haha nej han är typisk rygg liggare, men kissar kanske inte lika mycket som en litenalwilda skrev 2010-05-24 16:17:06 följande:Jag tror vi tar det säkra före det osäkra och kör Libero eller något annat märke i fortsättningen i alla fall ... Jag fattar verkligen inte hur det kan funka för någon när det inte är uppsugning där bak? Även om kisset kommer ut fram så kommer det ju så mycket på en gång, så en del rinner ju alltid bak om barnet ligger på rygg. De vanliga blöjorna är ju alltid tjocka av uppsuget kiss där bak också efter natten (även om det mesta hamnar fram på dagen när han kryper/står). Sover er son på mage?
-
Haha, ja det låter ju inte som samma blöjat ... eller så kissar vår bebis helt enkelt sjukt mycket.
Han har i och för sig en tendens att kissa rätt mycket vid samma tid varje morgon, strax efter sju. Då har han oftast gått upp, men just den här gången låg han kvar och sov lite längre. Tråkigt nog. Jag tycker i vilket fall som helst att det är himla snålt att ta bort halva fyllningen i blöjorna, det var ju inte så att de var billigare direkt ...
-
alwilda skrev 2010-05-24 15:09:53 följande:Lägg madrassen i badkar/dusch och spola vatten på, häl på lite tvättmedel och trampa runt. Mer vatten om det ser ut och behövas och sen spolar du rent den många gånger, trampa runt och spola, trampa, spola.
Billigare än kemtvätt. Mitt vatten har gått de två senaste graviditeterna i sängen, ett stort splasch, från nacken till knäna och madrassen har gått att få ren på det sättet.
Angående kisseskyddet så kan man vika ett vanligt lakan så det passar över kisseskyddet, då blir det inte så varm med så många lager med bomull mellan. (på lyxiga hotell har de minst 3 lager med lakan för att man inte ska känna madrassen igenom) Det kanske blir lite mer tvätt emn man behöver inte tvätta madrassen.
Håller med dig om blöjan som läcker, det var helt fel tänkt av dom att tro barn bara ligger på ett sätt natten genom.
Vi har också smala barn, har haft Libero Up&Go till nattblöjor och de har ofta småläckt vid benen på morgonen om de har suttit upp. Men sen var Libero slut här på affären och vi köpte ICAs egna byxblöjor och de var bättre, läckte inte vid benen. Tills vi köpte en ny förpackning, givetvis med texten ny bättre passform. Jo, tjosan, vi fick dra åt runt magen och tejpa annars så ramlade blöjan av dom när de ställde sig upp. Vi skickade ett mail till ICA och de ville ha tillverkningsnummer och lite andra fakta och vår hemadress så de kunde kompensera oss.
Man kan tjäna på att klaga, sambons jobbarkompis klagade på en chipspåse och fick 500 kr som kompensation. Det är valuta det -
Tack för tipset, Little Ms Chatterbox! Tyvärr har vi en pytteliten kabindusch som inte ens ar fyrkantig (den är som en fykant med ett avhugget hörn), tror tyvärr inte att jag får in madrassen där ... Men de har gått med på att betala kemtvätt nu, samt att vi får värdecheckar. (Vi får väl köpa byxblöjor för de checkarna, de har ju funkat hyfsat även om han är på väg att tappa dem hela tiden ...)
Men vad jag inte förstår är varför man vill göra en produkt sämre? Brukar man inte försöka att göra den bättre, och sedan göra reklam för det?Lidls blöjor har funkat för oss innan, och Liberos med. Vi går tillbaka till dem nu, jag tror mest att vi har använt Pampers för att de har skickat rabattkuponger hela tiden (lite korkat eftersom t ex Lidl-blöjorna antagligen är billigare ändå, och de var ju jättebra).Mmm, chips. Det skulle man haft. Och det var sannerligen valuta det.