• NoomiNoomi

Stenar kristaller

Undrar om ni som bor i Kalmar kan svara mig på vart jag kan köpa stenar kristaller i Kalmar? Finns det nån särskild sån affär?

Sen undrar jag oxå om nån vet vilken typ av sten man ska ha mot ångest, depression och ökad självkänsla. Hittade en på nätet som hette Agat Blåband och den verkade som en okej sten.... Vad säger ni som vet?

Hjälp tack

• Svar på tråden Stenar kristaller
  • Memnok77
    NoomiNoomi skrev 2010-05-24 19:56:53 följande:
    Undrar om ni som bor i Kalmar kan svara mig på vart jag kan köpa stenar kristaller i Kalmar? Finns det nån särskild sån affär?Sen undrar jag oxå om nån vet vilken typ av sten man ska ha mot ångest, depression och ökad självkänsla. Hittade en på nätet som hette Agat Blåband och den verkade som en okej sten.... Vad säger ni som vet?Hjälp tack
    Jag har en sten här i trädgården som är lika effektiv mot ångest, depression och ger lika mycket ökad självkänsla som en Agat Blåband.

500 spänn?
  • R Franklin

Diamanter bruka hjälpa mot depression har jag hört. Och det finns säkert att tillgå även i Kalmar.

I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • killershrew
    Memnok77 skrev 2010-05-24 21:20:45 följande:
    Jag har en sten här i trädgården som är lika effektiv mot ångest, depression och ger lika mycket ökad självkänsla som en Agat Blåband. 500 spänn?
    Jag har en större sten. Den hjälper även mot dumhet vilket innebär att så fort du använt den så kan du lika gärna sälja den igen eftersom du då förstår exakt hur bra den funkar! Endast 199:50
    Ridicule is the only weapon which can be used against unintelligible propositions -Jefferson
  • Memnok77
    killershrew skrev 2010-05-25 11:12:07 följande:
    Jag har en större sten. Den hjälper även mot dumhet vilket innebär att så fort du använt den så kan du lika gärna sälja den igen eftersom du då förstår exakt hur bra den funkar! Endast 199:50
    Nu kom jag på att jag hade specialerbjudande på en sten som hjälper mot att man har för mycket pengar. Endast 15.000 kr. Jag har fler på lager om man har stora problem.
  • Dilong
    NoomiNoomi skrev 2010-05-24 19:56:53 följande:
    Vad säger ni som vet? Hjälp tack
    Att stenarna inte fungerar på det sätt som du tänkt dig. Däremot kan de få dig att tro, vilket inte är att förakta. Troligen får du bättre sådan effekt ju mer övertygande säljaren är, och ju mer du betalar för stenarna.
  • Memnok77
    OnlyOne skrev 2010-05-31 20:42:01 följande:
    Åh, vad roligt det är att förlöjliga människor!
    Jag har även en sten mot kränkningar och förlöjligande. Endast 300 kr styck om man beställer innan veckan är slut.
  • OnlyOne
    Memnok77 skrev 2010-05-31 20:43:45 följande:
    Jag har även en sten mot kränkningar och förlöjligande. Endast 300 kr styck om man beställer innan veckan är slut.
    Skönt att din självkänsla blir bättre av att förlöjliga andra. Grattis!
  • Dilong
    OnlyOne skrev 2010-05-31 20:42:01 följande:
    Åh, vad roligt det är att förlöjliga människor!
    Att sälja kristaller och påstå att de har övernaturliga krafter, det är att förlöjliga människor.

Inte att berätta hur det verkligen ligger till.
  • OnlyOne
    Dilong skrev 2010-06-01 01:17:34 följande:
    Att sälja kristaller och påstå att de har övernaturliga krafter, det är att förlöjliga människor.

Inte att berätta hur det verkligen ligger till.
    Har du läst inläggen ovan? Ditt är det enda som har ett uns av seriositet i sammanhanget. De andra syftar enbart till att förlöjliga TS och det är beklämmande! Men det är enkelt att vara en mobbare när man skyddas av ett nick och så är det generellt sett i FL.
  • R Franklin
    OnlyOne skrev 2010-06-01 18:09:57 följande:
    Har du läst inläggen ovan? Ditt är det enda som har ett uns av seriositet i sammanhanget. De andra syftar enbart till att förlöjliga TS och det är beklämmande! Men det är enkelt att vara en mobbare när man skyddas av ett nick och så är det generellt sett i FL.
    Du menar att det finns stenar som hjälper bättre än diamant? Vilka skulle det isf vara och varför?
  • OnlyOne
    R Franklin skrev 2010-06-01 18:58:47 följande:
    Du menar att det finns stenar som hjälper bättre än diamant? Vilka skulle det isf vara och varför?
    Jag har inte skrivit ett ord om kristaller eller stenar i denna tråd eller ngn annan. Jag ser dock ej syftet med att förlöjliga och mobba människor på FL?

Ser du en anledning till det? Visa mig en studie som visar att man hjälper folk genom att vara elak så ska jag visa dig en studie om kristaller och deras vad-det-nu-är.
  • Stealth
    R Franklin skrev 2010-06-01 18:58:47 följande:
    Vänta nu... jag börjar ana var uttrycket "stendum" kommer ifrån... *funderar*

Jag vet iallafall en seriös hemsida där du kan beställa, men jag har adressen på jobet tyvärr. (agat, blåband, finns i olika utförande halsband osv)
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Stealth skrev 2010-06-01 19:05:12 följande:
    Vänta nu... jag börjar ana var uttrycket "stendum" kommer ifrån... *funderar*

Jag vet iallafall en seriös hemsida där du kan beställa, men jag har adressen på jobet tyvärr. (agat, blåband, finns i olika utförande halsband osv)
    Skaffa EGEN gillaknapp!
    Ja alltså en seriös hemsida som säljer den specifika stenen.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • R Franklin
    Stealth skrev 2010-06-01 19:05:12 följande:

Då återstår bara för dig att svara på varför agat skulle fungera bättre än diamant.

Jag kan också länka till sidor som säljer stenar och som är seriösa. http://www.tiffany.com
  • Stealth
    R Franklin skrev 2010-06-01 19:27:49 följande:
    Då återstår bara för dig att svara på varför agat skulle fungera bättre än diamant.

Jag kan också länka till sidor som säljer stenar och som är seriösa. www.tiffany.com
    Jag skrev bara att det är en seriös sida som säljer riktiga stenar, de är alltså inte påmålade blå ränder, utan trumlad agat med blå ränder!

Men hörru, tiffany säljer inte så billiga stenar.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • R Franklin
    Stealth skrev 2010-06-01 19:45:04 följande:
    Jag skrev bara att det är en seriös sida som säljer riktiga stenar, de är alltså inte påmålade blå ränder, utan trumlad agat med blå ränder!
    Förstår fortfarande inte varför man skulle vilja köpa agat stenar mot depression om de inte hjälper bättre än diamant?
  • Stealth
    R Franklin skrev 2010-06-02 08:09:47 följande:
    Förstår fortfarande inte varför man skulle vilja köpa agat stenar mot depression om de inte hjälper bättre än diamant?
    Jamen vi tjejer är sånna. saker är "fiiiiiina" då blir man lite glad. Ungefär som att vi blir gladare av en "fiiiin röd biiil" än av en blå. Du vet.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    R Franklin skrev 2010-06-02 08:09:47 följande:
    Och agater är billigare, alla har inte råd med diamanter, men jag tror diamanter hjälper bättre. Du kan sälja dom och få pengar=lycka i vissa fall, om depressionen är orsakad av dålig ekonomi. Fastd et förutsätter att man får diamanten iofs... så man måste hitta en sugardaddy....
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Stenar kristaller