• Anonym

normalt med hög puls hos 2-årigt barn vid feber?

dottern på två år har feber och hjärtat slår superduper fort.
    ingen aning ens hur ort för den är för snabb för att mäta.

• Svar på tråden normalt med hög puls hos 2-årigt barn vid feber?
  • LillfisenE

Vid feber kan pulsen stiga och blodtrycket sjunka, det tyder på att kroppen har en infektion. Går pulsen över 90 hos en vuxen med feber är det mindre bra och sjukvård bör kontaktas för rådgivning. Vet dock inte hur parametrarna skall vara för barn

• Doktorn

Pulsen stiger alltid vid feber, hos barn såväl som hos vuxna.

Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • Anonym

tack. jag  gav henne en alvedon, nu känns pulsen lugnare. eftersom dom säger att en 5-årings puls ligger runt 110 antar jag att gränden borde vara relativt hög.

• Anonym
    Doktorn skrev 2010-05-25 00:31:40 följande:
    Pulsen stiger alltid vid feber, hos barn såväl som hos vuxna.
    ok jag tänkte så den inte blir farligt hög.
  • happy2

Pulsen stiger,, de är normalt som de övriga har skrivit ovan,, men visst ska du har koll på den absolut för de är ju signal för smärta oxå,, sen så om pulsen skulle börja gå sjunka o ungen börjar bli kall om händer ben o fötter då kan man vara beredd på ev kommande feberkramper eller frossor, sen är ju almänna tillståndet de du ska ha kolla på o att barnett dricker massor o kissar för att hålla i gång njurarna så d einte kolappsar,, men allt detta sker oftast vid mer extremare förhållanden,, men är du orolig o barnet är okontaktbart o inte svarar på febernedsättande kontakta sjukvården o rådfråga eller åk in.

Sebastian, Kevin och Alexander
Svar på tråden normalt med hög puls hos 2-årigt barn vid feber?