Inlägg från: skvaddro |Visa alla inlägg
  • skvaddro

Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11

Hej!
    Jag hoppar också in här! {#lang_emotions_smile}
    Jag heter Anna, är 26 år och bor i centrala umeå. Jag och min sambo väntar vårt första barn och har bf 24 oktober! (håller med dej linda om att sommaren gärna får gå fort! Men ska verkligen försöka njuta av den ändå!=))

Härligt att få känna att någon liten rör sig där inne=)

• skvaddro

Haha..kanske de kan vara så ja=) Jag flåsar redan galet mkt i uppförsbackarna! 
    Ja mums!! Jordgubbar å melon!! {#lang_emotions_cool} De får bli räddningen=)

• skvaddro

Jo vi har varit på ultraljudet, men vi bestämde oss för att inte ta reda på va de skulle bli! Är ordentligt nyfiken, men de blir jättebra att få veta vid födseln också=) Jag är dock helt övertygat om att det är en liten kille där inne, men har ju inga argument för att de skulle vara så=) Bara en känsla! Vi har inte kommit igång med så mycket kläder ännu, var så nojig innan ultraljudet så vågade inte köpa på mej nått! Men nu kanske det blir lite mer! LÄngtar!!
    Vi har börjat kolla på barnvagn, eftersom jag hörde att leveranstiden ofta förlängs över sommar och semester! Usch vad svårt det är! Har du börjat kika? Eller kanske tom. köpt?=)
    Å hur är det med er andra här? Ni som har barn sen innan, å lite koll på barnvagnar, kan ni inte ge mig lite tips?=) Vi väljer mellan brio happy och Kronan! =) 

• skvaddro
    Ellabay skrev 2010-05-31 11:44:26 följande:
    vi är också i barnvagnsdjungeln! Ena stunden vill jag ha citycrossen och i andra stunden en trehjuling från teutonia.. och nu är vi inne på antingen en emmaljunga nitrocity eller en teutonia cosmo med två svängbara hjul där framme...

Jag håller på att bli galen!
    Ja visst blir man galen!!!!! Hur ska man kunna bestämma? jag tror (och hoppas!!!) iofs att om man har sollat och bara har två vagnar kvar så blir man nog nöjd vilken man än väljer =) Jag har bäst känsla med brion, men kronan har många bra "detaljer" som jag gillar! Praktiskt står mot känsla!! Svårt!!
    oktoberärtan skrev 2010-05-31 22:11:54 följande:
    Jag har faktiskt turen att få "ärva" min brors barns vagn, han fyller tre år i år så det är dags för han att överge den vagnen :) Tror att det är en Emmaljunga men är inte helt säker. Känns dock ganska så skönt att slippa punga ut 6-8000 tusen på en vagn, nu kan man ju lägga dom på en massa annat kul till bebben :)
    Vad skönt att få ärva en vagn! =) Ja fy va dom kostar alltså...å de är ju inte bara vagn man behöver/vill ha!! =) Varit å fyndat på lilla mirakel? =)
  • skvaddro

Tror det är sista veckan nästa! 50% den här veckan och nästa å sen stänger dom!?? som jag har uppfattat iaf! Så skynda fynda! =)

• skvaddro

syskon2011: Jag berättade för mina två närmsta kompisar i vecka 7! För mamma, pappa och svärföräldrar berättade vi i vecka 13 och nu när vi har vart på ultraljud och är i vecka 20 har jag börjar berätta för övrig släkt, på jobbet och för andra vänner och bekanta! Det är ingen "hemlighet" längre...så nu sprids det väl för fullt! =)

tessiej: Upplever du brion som liten? suffletten som "kort"? Saknar man detaljer som kronan har...tänker främst på solskärmen?

• skvaddro

Bisca: Oj vilken julklapp om ni träffar in precis på dagen! =) Men det blir nog den bästa julklappen hur som helst, om den kommer nån dag tidigt eller nån dag sent så är det nog sak samma! =)

Hur är det med alla här? Har ni haft en bra helg? =)

• skvaddro

skytt81: fy va trist..håller min tumme för att du ska slippa dropp! hoppas du mår bättre snart!! Jag går också på dragonen! Vilken barnmorska har du? =)

Jag går också upp i vikt...å skulle jag säga att jag är duktig på att alltid äta rätt å undvika godis...så skulle jag ljuga! Fy måste verkligen sluta...en godis här en kaka där! Skärpning=)

puff81: jag är lite inne i barnvagnsdjungeln...vad hade/har du för vagn till ditt första barn?

• skvaddro

skytt81: Jag har Iris! Ska ni vara med i nån föräldragrupp? (heter de så?)

• skvaddro

skytt81: ja då hamnar vi nog i olika grupper! Vet dock inte när våran skulle starta!

syskon2011: ja vi får ha våran egen lilla föräldragrupp här=)

Nu har jag bara fredag kvar på jobbet och sen är det semester!! tjoho=)

Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11