Misstänkt PCO
Jag fick min diagnos först när jag och mannen försökt bli med barn i 1år utan att lyckas och utan att jag fick min mens en ända gång under den tiden.
Jag har sedan jag var 15år haft problem med oregelbunden mens (är 26 nu) och jag sökte för det första gången när jag var 17år. Men den gången sa gyn ingenting utan menade att det berodde på stress.
Jag hade innan jag fick diagnosen läst på om pcos (det är skillnad på pco och pcos) och trodde redan att det var det jag hade och när jag kom till läkaren denna gången för snart ett år sedan så frågade han mig först lite frågor och sen fick jag göra ett ultraljud, efter det sa han att det var 99% säkert att det va pcos men att jag fick ta blodprover iallafall. Dessa bekräftade senare att så var fallet.
Om det är så att ni inte skulle lyckas bli gravida själva inom ett år så får ni båda gå till en fertilitetsklinik och anledningen till att båda måste gå är ju att det är ingen idé att bahandla dig om man inte är säker på att det inte är nått fel på simmarna för isåfall måste man ju ta tag i det med.
När det gäller om du kan ta för givet att du har pcos så nej av det jag läser i ditt inlägg så tror jag inte det. Be din gyn om att få ta ett blodprov så att du får klarhet i saken.
Man kan nämligen ha pco äggstockar men inte lida av pcos vilket är själva syndromet för det krävs mer symptom än den typiska äggstockstypen.
Hoppas att jag kanske gett dig nått svar på din fråga.
Lycka till!