Tips på god tårtfyllning som innehåller banan.
Min dotter vill ha banan i sin tårta.
Jag vet inte riktigt vilken sorts fyllning jag ska ha till det.
Tänkte att någon här säkert har något smarrigt recept?
Min dotter vill ha banan i sin tårta.
Jag vet inte riktigt vilken sorts fyllning jag ska ha till det.
Tänkte att någon här säkert har något smarrigt recept?
Kan väl tillägga att ingen av mina barn gillar grädde.
Marsankräm på ett lager, mosad banan på det andra. Det där med grädden blev dock lite svårare, äter dom lite grädde eller ingen alls ?
Jag är inte heller något fan av grädde. Men min favoritfyllning är mosad banan tillsammans med vispad grädde och kakao. Smaskens. Blir liksom inte för sött. Enkelt och billigt också :)
Hmmmm, varför inte testa:
1 lager med chokladpudding
1 lager med marsansås
Vaniljvisp, banan & jordgubbar som topping.
Jag brukar göra ett lager mosad banan, ett med chokladpudding och sen antingen vaniljvisp eller marsan som grädde överst och riven choklad som "topping" brukar vara poppis!
Man kan även använda chokladpudding som topping kom jag på
Min syster (som är 37) älskar den med marsan, chokladpudding, grädde & banan.
Just det.. Om man vill kan man tex blanda i dajmkulor eller ngt sådant i tårtan för att få choklad..
mosa banan och blanda med hallon sylt på ena lagret andra lagret har du vanilj kräm, runt om tårtan istället för grädde tar du cream chees frosting som du kan blanda med någon fin karamelfärg och lite strösel. till glayren behöver du: 60 mjukt smör 5 dl florsocker 100 g philidelfiaost (kan ej stava till dej ) 1 stk vaniljsocker vispa bara ihop allt till en smidig deg och häll i lite karamell färg barn älskar det:)
Jag brukar ta halvfrystafrysta bär och mosa samman med banan, mosar man det länge blir det som sorbé. Inget socker behövs eftersom bananerna är så söta.
Det blir dock inte så överdrivet mycket banansmak, mer en touche.
Och jag kan inte stava idag! Jag tyckte ska det såklart stå, inte tyckde