Inlägg från: Anonym (samma läge) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma läge)

Varför får man inte till nr 2??

Vi är i samma läge, första gick fort, men nu har vi försökt i snart två år. Har du gjort någon spolning? Det kan vara något. Vi har gått på utredning och tydligen har min man 1,5 miljoner spermier/ml, då genomsnittet är över 20 miljoner/ml. Så detta verkar vara anledningen, då jag har gjort undersökningar, lämnat blodprover och spolning utan att de har hittat något... man känner sig maktlös.

Min man ska lämna ytterligare ett prov för att kolla så det verkligen är så.
    Vet du något man kan göra för att stimulera spermietillväxten? 
    Hoppas att det löser sig för dig/er!
  • Anonym (samma läge)

Tack för tipset! Bananer då alltså, jamen det är värt att prova!!

Jag har faktiskt kommit till en plats nu, där jag känner att jag är så otroligt lycklig för att vi har vår son och skulle det inte bli fler, så får det ju vara så. Ett tag tänkte jag på det konstant, men har lyckats släppa det lite. Jag tänker på stressen och sorgen för dem som vill, men inte fått nått, det måste vara fruktansvärt att inte veta om man någonsin kommer att få något...
    Men längtan finns ju där oavsett om man har ett eller fler. 
    Tack för dina fina ord! Lycka till du med!
  • Anonym (samma läge)
    Anonym (Milo) skrev 2010-05-26 18:47:39 följande:
    ja köp hem ett gäng och säg åt honnom att "ÄT" =). Farligt är det ju knappast.
    Hahaha Har faktiskt redan hemma, så när han kommer hem blir det bananer för hela slanten!
  • Anonym (samma läge)
    Häpp skrev 2010-05-26 18:51:03 följande:
    Har hört av en vän med dåligt spermieantal att han fått badförbud...tydligen är värmen inte bra för produktionen. Och minskning av kaffe, alkohol och rökning då...kanske kan vara nåt? Han badade varje dag efter jobbet....
    Jo, värme har jag hört om tidigare, men har inte tänkt på bad, bra tanke! Även tighta byxor har jag hört...
    Röker gör han inte, men snusar som en dåre, jag har inte hittat något om det på nätet, men det borde väl kanske i alla fall dras ner på, har du hört något om det?
    Tack
  • Anonym (samma läge)
    Anonym (jag också) skrev 2010-05-26 23:04:08 följande:
    Jag är 30 och min man är 38.
    Vi fick inte veta om simtestet, menar du då testet som görs i provrörsmiljö? Det skrev de om, men bara typ att de inte rörde sig så bra i provrörsmiljö, fick inga siffror...
    Min sambo ska också lämna ett ytterligare prov nästa v för att se så att det inte var någon avvikelse bara.
    Fick min mens nu ikväll faktiskt, även om jag alltid är lite inställd på att det förmodligen inte är nåt, så hoppas jag ändå, *suck*...
    Lycka till allihop!
  • Anonym (samma läge)
    Anonym (jag också) skrev 2010-05-27 16:32:39 följande:
    Ja, visst är det spännande att höra om hur det andra testet ser ut, fast jag misstänker att det blir lika, eftersom att vi försökt i 2 år så var det nog inte just det testet som var avvikande... Mannen har dock dragit ner på alkohol sen vi fick resutatet, träna mer och börjat äta lite bättre (zink vitaminer med), nu bananer också Kan ju alltid hoppas, tror att mannen blir mer motiverad att dra ner på snus etc om han märker att han faktiskt kan göra skillnad (då det inte är bevisat att just det gör skillnad)
    Ska ta testet nästa vecka, hoppas att vi får besked snart.
    Dra ner på de varma baden vettja! 
    Jag håller tummarna för alla er här på tråden :)
    Itchy skrev 2010-05-27 23:17:15 följande:
    Om du har svårt att göra nummer två rekommenderar jag lavemang. Inte ökat spermieintag som någon tyckte.
    Hahaha
Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??