Inlägg från: Anonym (vill också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vill också)

Varför får man inte till nr 2??

Är i samma sits, dock inte försökt med tvåan lika länge... Ettan tog drygt 1,5 år att bli gravid med, efter att ha slutat med p-piller. Tvåan har vi nu försökt med sedan februari. Ettan är redan 20 månader... Inte användt något annat skydd än kondom efter dotterns födelse.

Har superoregelbunden mens allt mellan två veckor och fyra månader mellan gångerna... så nu försöker vi med varannandagsprincipen. Dock så har jag varit superförkyld och trött så vi missat två veckor... Får se hur det går.

• Anonym (vill också)

Glömde ju skriva att alla utom en av mina gravidkompisar från första grav, väntar barn i aug/sep och alla lyckades på första försöket både första och andra gången. Jättekul för dem, men jag är avundsjuk!

• Anonym (vill också)

Tja om jag hade haft en normal ca 4 veckors menscykel hade jag haft BIM förra veckan, men som läget är nu så hoppas jag på en BIM till om tre veckor, oftast så blir det ju runt 8 veckor på min cykel. Känner mig absolut inte gravid, även om jag trodde jag hade ÄL för 3 veckor sedan. Jag har inte bara inbillade gravidsymptom utan även inbillade ÄL symptom

• Anonym (vill också)

Funderar på om jag inbillar mig symptom på ÄL, Gravid eller mens... Något ömma bröst, konstig känsla i nedre delen av magen, vissa stickande hugg.... Bubblig i magen och INTE sugen på choklad.... Gillade inte choklad förra gången jag var gravid, brukar äta nån bit mörkchoklad varje dag annars  

• Anonym (vill också)

Sitter här och känner mig gravid, men tror inte att jag är det. Gjorde ett gravtest i fredags och det var neg. Känner jag mig fortfarande "tung" i nedre magen och lätt ömma bröst, och lätt illamående strax innan måltider ( när jag är hungrig alltså) så får jag göra ett till test snart. Så störande, då det inte är första gången jag är helt säker på att jag är gravid, men inte är det alls

• Anonym (vill också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-06-21 20:35:11 följande:
    Hur har det gått för dig???
    Eftersom jag gjorde ett test på fredagen, och sen har typ BIM denna vecka, iaf om jag följer min 8 veckor som jag ibland iaf följer så sitter jag och väntar på Mens idag eller imorgonkväll... Har den inte kommit imorgon fm så köper jag ett test på väg till jobbet och tar det på midsommaraftonens morgon, så jag kan dricka öl med gott samvete iaf på midsommar om det inte är nått denna gång heller... Känner mig för övrigt inte alls gravid just nu, bara trött och sliten från en tung jobbvecka
  • Anonym (vill också)

Kan bara meddela att mensen kom imorse Känner mig deppig just nu! Och inte får jag träffa lillfisan förrens om över 24 timmar, för att jag jobbar dumt idag

• Anonym (vill också)

Måste bara säga att jag har världens bästa sambo!
    Hans komentar till det hela var, jaha då är det bara på det igen. Så enkla ord gjorde mig så glad! Även om jag hade hoppats på att kunna ge honom ett plus i födelsedagspresent (fyller år imorgon, han alltså).

• Anonym (vill också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-07-04 11:13:23 följande:
    Å mens igår......
    Va trisst! Hoppas det går bättre nästa gång!

Själv sitter jag och funderar på ÄL-stickor, är det någon som orkar förklara hur de funkar, hur ofta man måste testa osv. Fattar inte den lilla infon jag lyckats hitta på apotekets hemsida, som annars brukar vara så bra på sånt!
  • Anonym (vill också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-07-19 15:59:08 följande:
    Just det, glömde ju svara.
    Ingen aning eg vad man ska tro på. Kanske inget hjälper.
    Men för min sambo, som har slöa simmare, kan zink hjälpa till..(säger dom som jobbar på hälsokost). Vad rosenrot eg gör vet jag inte Skäms. Bara testar ngt nytt....
    Tror att rosenrot "bara" ska öka orken och sexlusten, men det kan ju behövas när man kämpar på för +...
Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??