Varför får man inte till nr 2??
Hur mår ni?
Hur mår ni?
Åh, jag hoppas verkligen att det kommer hjälpa!
Att inte tänka på det....ja, där är inte jag rätt person att ge råd . Har du haft ägglossning nu alltså?
Jag mår bra tror jag....mår illa....trött... som det ska vara antar jag... Tränade ikväll för första ggn på 2 veckor å jösses vad illa jag mår nu! Det ska ju vara bra att träna men om jag ska må så här är det inte värt det...
Tränade jättelugnt med, styrketräning med bara lite arm å ben, sen gick jag bara på löpbandet i 40 minuter. Visst, jag blev ju lite svett, men inte i närheten av vad jag brukar. Jag har ingen som helst kraft i musklerna.
Ska iaf försöka komma iväg 2 ggr i veckan. På helgen kan man ju promenera på dagen när det är ljust. Mysigt nu med snö.
Ska på inskrivning imorgon.
Häromnatten drömde jag...... nu minns jag inte riktigt hur det började, men var hos en läkare och fick konstaterat att jag hade en infektion i livmodern och att jag var tvungen att avsluta graviditeten.
Gick till barnmorskan och hann iaf se att hjärtat slog på fostret innan jag tog tabletten eller vad det nu var. Usch vad dåligt jag mådde när jag vaknade!
Är i vecka 9 nu. Har precis haft inskrivning på mvc. Ska tillbaka för ett vul men det blev inte förren den 7 dec, det är många gravida här nu tydligen.... Hon skulle ringa om det blev ngn avbokning. Ingen standard till vul här, men eftersom jag fick missfall å är lite orolig om det är ngt där inne så fick jag tid ....
Sen är det inte förren januari jag ska dit för de första proverna, sen ul i februari å sen barnmorskan i mars igen.
När jag fick dottern tyckte jag att man sprang till mvc för jämnan, men det ska väl sparas lite nu kanske...
Då är det bara en vecka kvar för dig nu då med denna väntan... Återigen- spännande.
Har ni "drabbats" av snöovädret? Tycker det är så lustigt hur de pratar om det varje gång snön kommer... Som att vi aldrig sett snö i kombination med blåst innan =)
Klart det är moddigt på vägarna, men tar man det lugnt å håller avstånd är det väl inget mer med det?
Jag tycker det är supermysigt!!!!
Fast det är klart, vissa har kanske drabbats mer än vi har här...För här är det bara härlig vinter med lite blåst som förvisso inte är skön i ansiktet.
Nehepp.. Kanske ska jobba lite nu oxå då....
Skulle precis in å skriva- är det inte dag 27=BIM imorgon, har du några känningar!?
Ska hålla tummarna hela veckan lång!
Hej hopp!
Hur mår ni? Ute å leker i snön?
Här är det bra under dagarna. Men på kvällarna blir jag så fruuuuktansvärt illamående å trött! Inte så jag spyr, men näst intill. Iofs hellre det än på morgonen, men runt 16-17-tiden försvinner jag in i dimman, känner mig fruktansvärt tråkig. Min dotter fattar ingenting. Varför mår du illa? Vill inte säga ngt till henne än, ifall det inte går vägen.
Skulle ju på vul imorgon, men det blev uppskjutet till onsdag. Vilket är evigheter för mig. Attans.
Längtar tills illamåandet går över iaf, så man kan börja träna lite igen. Har inte tränat de sista veckorna. Finns ingen chans till det nu. Men jag vill samtidigt inte sluta. Man kan ju alltid gå på löpbandet å köra lite hantlar mm antar jag...
Gillar inte att jag klagar på illamåendet, för det är ju verkligen detta jag längtat efter (graviditet alltså) men.....Nej, jag ska inte klaga.
Jag får vara en zombie som mår piss, jag ska from i kväll sitta å le samtidigt! En positiv sak är ju att inte ens godis lockar om kvällarna....
En sak är iofs lite skum för min del. Så fort jag har ätit så får jag en HEMSK smak i munnen. Inte järn eller vad det nu de säger är vanligt, bara unken äckelsmak som jag bara mår illa av. Så jag måste borsta tänderna eller om jag inte kan det, ta ngn tablett el så som tillfälligt tar bort smaken. Inte varit med om detta förut.
Men jösses vilken äckelsmak det är.... *ryser*
Har ni börjat handla julklappar än? Jag har själv aldrig varit så duktig som i år! Har inte många kvar alls! Har runt 15 som jag köper till, kanske har 5 kvar? Underbart! Å roligt att hinna med detta utan stress, för jag ÄLSKAR att köpa julklappar!
Ha det gott i vintervädret och kör försiktigt!!
Vet inte om jag kan skylla på gravidhormoner eller vad men just nu sitter jag bara å gråter å gråter och kan inte sluta!
Tjafsat med sambon om hans bortskämda barn. Ena stunden är han så irriterad över dom, just nu dottern, för att hon inte kan göra ngt själv, andra sekunden curlar han med henne återigen. Nu skulle han åka tidigare från kontor ut till möte för att hinna skjutsa henne från stationen å några 100 meter till en skola hon skulle jobba på idag- bara för hon inte vet vart den ligger!!!!! Men hallå, jag sms:a en bra karta, den ligger inte långt från stationen...
Jag blev irriterad på sambon för att han ena sekunden som sagt är irriterad- men sen är han där å gullar igen. Klart hon aldrig kommer lära sig att klara sig själv.
Jag ställer upp så mkt för honom, jobbar för hans företag, försöker underlätta hans vardag så mkt som möjligt för han har eg. för mkt på jobbet. Jag köper presenter/julklappar/studentpresenter mm till hans ungar så de inte bara ska få pengar för han inte tar sig tid att leta efter ngt de behöver.
Nu skulle jag in å köpa julklappar till dom för deras farföräldrar (bor ej här i sverige) men nu sa jag att jag skiter i detta. Efter att han sagt att jag är en gnällkärring. Jag orkar inte.... Sen om jag nu överdriver eller inte skiter jag oxå fullständigt i, för just nu behöver jag sitta här å böla.... Tur att han behövde åka iväg ......
Usch. Egentligen är jag lite irriterad på mig själv, för jag hade tänkt mig ett par jättebra grejer till dom, jag älskar ju att köpa julklappar. Vill ändå göra det, men nu har jag ju slängt ur mig att jag inte tänker hjälpa honom med detta och jag har fört över pengarna igen som han hade satt in till mig....
Å mina pengar har gått åt till julklappar till övrig släkt, så jag har inte råd att köpa dom ändå för att sen få pengar av honom....Attans....
Jaja...Ska bli intressant att se om han lyssnat på mig när jag pratat om vad jag skulle köpa till dom eller om han får det tufft. Slutar väl med pengar på kontot för dom....
Å nu har jag även sett att hjärtat slår på fostret i magen. Eller ja, jag såg endast ett litet rörligt flimmer. Hon testade nämnligen ett vanligt ultraljud för att se om det räckte. Å det gjorde det, så för min del blev det ett litet antiklimax. Underbart att se fostret, men jag såg ju bara två klumpar, huvud å kropp. Inga armar å ben, det var för otydligt. Hade önskat att få göra vaginalt, så man hade fått se "allt".
Men men. Det levde iaf.
Sen sa hon "men den kritiska delen är ju inte över än, men det är ju lovande".
Nähä, menar du!?
Ja, jag lär ju fortsätta vara orolig för missfall tills vecka 30 typ, men det får man ju leva med....
Glad att det levde.
Blev det ngt skoj i sängen i förrgår å kanske även igår???