• MianZ

brun utan sol

Hjälp! Jag bad en expedit på Kicks om tips på en bra brun-utan-sol-produkt och tänkte att det är väl lika bra att skaffa en bra produkt så att man kan vara säker på ett bra resultat. en burk för 350 blev jag rekomenderad..kunde ju vara värt pengarna tänkte jag om den verkligen är bra...

MEN, jag blev ju alldeles fläckig! Som tur var tog jag bara benen och de går ju som tur var att dölja än så länge..

Nu till frågan, tror ni att man kan gå tillbaka och klaga? 320:- är ju ändå rätt så mycke pengar..eller får jag helt enkelt bara acceptera läget? Jag peelade först, smörjde med hudlotion och sen brun-utan-solen noggrannt så jag tror att jag gjort enligt konstens alla regler. Så mycket färg förutom fläckarna tycker jag inte att jag fick heller...

Och är det nån som har tips på hur jag kan få bort det??

Dagens i-landsproblem ja, jag vet

• Svar på tråden brun utan sol
  • SoStylish

Jag hade absolut peelat innan men hudlotion vet jag inte riktigt om det är nödvändigt. Skulle tippa på att det är det som gjort det fläckigt.

Men mitt enda tips är väl att skrubba, skrubba och skrubba med kroppspeeling tills det försvinner :)

• AnnelieTyresö

Jag tror man bara ska smörja innan på torra platser, som armbågar, knän, hälar osv.

• Jesster

Man ska inte smörja in hela sig men lotion innan, bara lite på händer, knän och armbågar

Den som söker han finner - www.google.se
  • iii

Vissa rekommenderar att man ska smörja in hela sig med lotion först, men det tycker inte jag är så bra. Man får ingen färg då. Smörj med en fet kräm på armbågar, knäna, hälar, tårna, fingrarna och knogarna. Sen på med BUS (använd gärna plasthandskar så händerna inte missfärgas).

Jag tycker inte man kan gå tillbaka och klaga i första taget när det gäller BUS-krämer. Det finns nog ingen som lyckas få det snyggt de första gångerna, och det är sällan krämens fel. Det krävs lite teknik, så man får öva.

• 82an

Man ska peela först sen smörja in sig ordentligt med lotion (om du inte görf det så absolrberar de torra partierna mer och du blir fläckig dessutom blir man lättare orangetonad om man är torr) och vänta ca 30min så att lotionen hinner torka ordentligt. Se till att du är torr på kroppen och händerna för vatten kan ge flammigt resultat. Jag kan rekomendera dig att köpa en färgad BUS och öva på benen. Mina förslag på bra nybörjar BUS är Loreal sublime bronze self taning gel (den bruna tuben inte den orangegenomskinliga) kostar ca 140:- Eller ID bare minerales faux tan kostar ca 340:- Här ser du färgen på en gång och kan lättar få den jämn och fin. Men glöm inte lotion och se till att den torkar in i huden ordentligt innan du BUSar.

• Litheo

Jag har tesat en del men den absolut bästa är TanCan. Den blir jämn i färgen, aldrig fläckig och så blir man brun och inte orange. När jag har den säger alla att jag är så brun och frågar om jag varit utomlands. När jag berättar att det är brun utan sol blir de förvånade eftersom den inte alls blir orange och dessutom helt jämn i färgen. Det ser äkta ut! Den är super!!
    Det enda är att någopn måste spraya på en för man kan inte göra det själv. Det är lika produkt som används i solduschar fast detta är på flaska. Torkar in efter 3 min och man kan klä på sig. Man duschar av det efter ca 6 timmar. Jag blir sprayad av min man på kvällen innan jag lägger mig. Tvättar, peelar, smörjer och med extra fet kräm på händer och armbågar. Jag använder bara på överkroppen och då räcker den 5 gånger och kostar 199:- så den är super! Testa!

Jag köper den billigast här:

http://eleven.se/tancan-770.html

TanCan är den absolut senaste tekniken inom området "sunless tanning". Nu är det enkelt och smidigt att hålla sig brun och fräsch året om utan UV-strålning. Samtidigt som TanCan ger dig en fin solbränna, vårdar den din hud och tillför fukt och näring.

Spraymisten är enkel att applicera och ger huden en jämn och naturlig färg på bara några minuter, den torkar och verkar snabbt. Idén och principen är densamma som för solduschar eller airbrushsystem på salonger. Det vill säga att man sprayar sig brun utan att behöva smeta med händerna, därmed uppnås ett jämnare och bättre resultat.

Med TanCan kan du spraya dig brun när och var som helst, hur ofta och hur mycket som helst. Produkten är tillverkad och utvecklad i Sverige. Vi är stolta över att lansera TanCan som innehåller omsorgsfullt utvalda råvaror av högsta kvalitet. Alla hudtyper får en snygg och säker solbränna, och ingen behöver längre oroa sig för att bli orangefärgad!

TanCan fungerar även intensivt återfuktande av äkta Aloe Vera. Extrakt från vitt te återställer hudens naturliga spänst och minskar synliga ålderstecken. TanCan är en efterlängtad produkt som har fått mycket positiva omdömen redan på teststadiet. Prova själv det säkra, snabba och smarta sättet för en oemotståndlig solbränna!

Flaskan innehåller 250 ml och räcker till ca 3 helkropps- eller 40 ansiktsbehandlingar.

♥ღ♥ Stolt mamma till klimparna Theo & Iza ♥ღ♥
  • iii

Litheo - Sprayar du på händer och fötter också? Ser det naturligt ut då med? Har alltid varit lite tveksam till spray, känns som det är svårt att få det riktigt jämnt men börjar bli nyfiken.

Svar på tråden brun utan sol