camcam skrev 2010-06-22 20:55:36 följande:
ååå så skönt att läsa era inlägg!!!
Har en dotter som vart torr (det mesta iaf) på dagarna i ca 1 år... har blöja på nätterna...
Har försökt ett par gånger å ha trosor på natten men har kissat ner sej...
Idag har hon kissat ner sej 2 gånger på dagis... och 2 gånger här hemma.... varav den ena gången satt vi och åt och hon skulle springa in i köket och hämta .... när hon kommer tillbaka sätter hon sej på golvet brevid mej, på foten, jag tittade på henne och frågade : Behöver du kissa?? Nej svarar hon.. men jag ser att trosorna blir blöta..
Hon blir arg om man frågar henne varför det kommer kiss i trosorna hela tiden...
Om det kanske gör ont i kissen när hon kissar... men då får jag ofta skrik eller sura miner tillbaka....
Jag klassar ner mej som förälder och funderar på vad jag gör för fel... Därför är det så skönt att se andra föräldrar " också har problem" om jag får skriva så...
Men ni förstår så väl vad jag menar med det.... Tack och kram på er
Det är klart du inte är en dålig förälder, och du har INTE gjort något fel! Men det är ingen mening med att fråga henne om varför hon kissar på sig, för det kan hon helt säkert inte svara på, kanske skäms hon själv till och med?
Det går över, och om det inte gör det, så fråga på bvc om råd och hjälp!