• Miss Obsessive

Vi som hatade Lost-slutet *SPOILER*

Såg sista avsnittet i måndags och jag är fortfarande riktigt irriterad, främst för alla pusselbitar jag inte får ihop. Gillade inte alls slutet, inte bara för att det visade sig att alla var döda, utan för att det kändes som ett väldigt ihophastat avslut, som om de skrev ihop manuset på en kvart. "Förklaringen" Jack får av sin pappa (som ska summera ihop alla säsongerna) var också förbaskat tam, man fick ju egentligen inte svar på något alls!

Så, alla ni andra som är lika frustrerade som jag; Samla era teorier och tankar här {#lang_emotions_smile} 
  • Svar på tråden Vi som hatade Lost-slutet *SPOILER*
  • fetsnygg

Var alla döda? dog dom typ i kraschen? har inte sett lost sen första säsången typ.. men vad coolt!

• längtar och väntar
    fetsnygg skrev 2010-05-27 03:38:53 följande:
    Var alla döda? dog dom typ i kraschen? har inte sett lost sen första säsången typ.. men vad coolt!
    Nej, alla dog inte i kraschen, utan de dog efter hand på ön och sen levde de i en parallellvärld i "riktiga" världen.. 
    Miss Obsessive: Kommer inte ihåg riktigt vad Jacks pappa sa, kan du repetera det?
  • Rhoda Horswunce

Jag har precis sett slutet och är inte nöjd, det känns som om man har fler frågor nu än efter någon av de andra säsongsavslutningarna

Jag fattar inte varför de liksom fick "leva om" hela sina liv som döda? Och varför hade t.ex. jack en son när han var död? Och sedan det här med ljuset på ön, vad var det för något och hur uppstod det? Och vad var det egentligen som hände med jacobs bror när han blev den svarta röken, varför hände det?

• Rhoda Horswunce
    längtar och väntar skrev 2010-05-27 05:39:39 följande:
    Nej, alla dog inte i kraschen, utan de dog efter hand på ön och sen levde de i en parallellvärld i "riktiga" världen..  Miss Obsessive: Kommer inte ihåg riktigt vad Jacks pappa sa, kan du repetera det?
    Alla dog inte på ön, det var det pappan sa. "Vissa dog före dig och andra långt efteråt", sa han till jack. Och sedan sa han att det bara finns "här och nu".
  • längtar och väntar
    Rhoda Horswunce skrev 2010-05-27 13:28:58 följande:
    Alla dog inte på ön, det var det pappan sa. "Vissa dog före dig och andra långt efteråt", sa han till jack. Och sedan sa han att det bara finns "här och nu".
    Just det ja, nu kommer jag ihåg.
  • Miss Obsessive
    Rhoda Horswunce skrev 2010-05-27 13:28:58 följande:
    Och vad menade de med det egentligen?? Har vissa av karaktärerna levt på ön som vi har sett, men inte Jack eftersom han dog direkt efter kraschen? Eller va, jag fattar ingenting!! Det suraste är att man i sex säsonger blivit kastad än hit, än dit i karaktärernas liv och ingenting av det blir logiskt om inget av det hände på riktigt. Var dom någonsin ifrån ön, som levande? Nej.. Sjukt störande slut faktiskt!
  • giftgrodan

Och vad var grejen med de där siffrorna, som Hurley vann lotteriet med? Och det där med han och Libby på sjukhuset? Uhm, jag minns ju så dåligt, men det känns som att det lite är det författarna har hoppats på. :P  Även ni som gillade slutet måste väl hålla med om att många mysterier är olösta?

• Rhoda Horswunce
    Miss Obsessive skrev 2010-05-27 21:55:59 följande:
    Och vad menade de med det egentligen?? Har vissa av karaktärerna levt på ön som vi har sett, men inte Jack eftersom han dog direkt efter kraschen? Eller va, jag fattar ingenting!! Det suraste är att man i sex säsonger blivit kastad än hit, än dit i karaktärernas liv och ingenting av det blir logiskt om inget av det hände på riktigt. Var dom någonsin ifrån ön, som levande? Nej.. Sjukt störande slut faktiskt!
    Men gud, jag måste vara helt dum i huvudet {#lang_emotions_demon}
    Jag fattade inte ens att det var direkt efter kraschen i den sista scenen. Jag trodde att han på något sätt lyckats ta sig ur den där grottan med ljuset och gått och lagt sig i skogen (lite märkligt, tyckte jag, men det är ju lost, liksom). Nu är jag helt förvirrad, var de alltså döda hela tiden?
  • Rhoda Horswunce

Nej, nu har jag tittat på början och på slutet, och Jack har samma tröja på sig när han dör som han hade i hela det sista avsnittet, och i det första hade han kostym. Så han dog inte direkt efter kraschen, tror jag, utan allt var verkligt utom de scenerna där planet aldrig störtade.

• Miss Obsessive
    Rhoda Horswunce skrev 2010-05-27 22:50:48 följande:
    Nej, nu har jag tittat på början och på slutet, och Jack har samma tröja på sig när han dör som han hade i hela det sista avsnittet, och i det första hade han kostym. Så han dog inte direkt efter kraschen, tror jag, utan allt var verkligt utom de scenerna där planet aldrig störtade.
    Jo, kläderna är annorlunda, men det är "samma scen", bara att i ena scenen dör han och den andra vaknar han upp. Och skon i trädet går han förbi i sista avsnittet också. 

Att han inte har samma kläder i första och sista avsnittet kan tolkas som att Jack från seriens början gått från att vara "a man of science" till "a man of hope". 
  • Miss Obsessive

"A man of faith" skulle det vara i förra inlägget ju, hoppas ni förstod ändå {#lang_emotions_smile}

Rhoda Horswunce skrev 2010-05-27 22:05:39 följande:
    Nu är jag helt förvirrad, var de alltså döda hela tiden?
    Eller hur?? Det är så man blir galen för mindre! 
  • fetsnygg

Ah nu fattar jag.. programserien heter LOST just för att man blir helt lost av slutet.. kan det vara så?

• Miss Obsessive
    fetsnygg skrev 2010-05-28 21:37:45 följande:
    Ah nu fattar jag.. programserien heter LOST just för att man blir helt lost av slutet.. kan det vara så?
    Förmodligen {#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Vi som hatade Lost-slutet *SPOILER*