• Anonyhm

Om du måste välja: Ditt foster i vecka 6 eller ditt levande barn?

Detta är naturligtvis inte en situation som skulle kunna uppstå. Den är fiktiv!

Frågan är ställd för att jag vill påvisa att man inte kan jämföra ett tidigt missfall med ett levande barn som dött i cancer, blivit mördat eller på annat vis förlorat livet. Jag har sett och hört folk göra det nämligen. Med det inte sagt att någon har mer eller mindre RÄTT att sörja. Det jag vill säga är alltså att alla har rätt att sörja så mycket de vill. Men inte att JÄMFÖRA sorg på det viset.
    Jag vill understryka att ingen människas sorg ska förringas. Alla har rätt att sörja och olika saker gör olika ont i olika människor. alla har rätt till sina känslor! Med det sagt kommer nu frågeställningen.
    Frågan riktar sig till dig som har levande barn och situationen är följande: Du har precis fått plus på stickan och är i vecka 6! Nu får du veta att du måste välja mellan ditt foster och ditt levande barn. (kom ihåg att situationen är fiktiv, dvs inga utläggningar om att "jag förstår inte hur en sådan situation skulle kunna uppstå behövs) Det finns ingen förhandlingsmöjlighet utan du måste välja. Antingen får du missfall i vecka 6 eller så dör ditt levande barn.
    Hur väljer du? 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-28 09:34
    Till alla som inte har något bättre för sig än att skriva vilken dum jävla fråga det är. UPPENBARLIGEN är det så att det finns folk som inte skulle kunna välja. Faktum är att det vimlar av dem i anonyma rum. Och jag vill försöka bevisa en poäng. Jag är varken korkad eller dum och jag tvingar definitivt ingen att delta i tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-28 10:57
    Som väntat dyker det nu upp folk i tråden som bara vill förstöra. De tolkar tråden som ett påhopp på folk som fått missfall. Jag tycker att jag är övertydlig med att det ABSOLUT INTE är trådens syfte.

Det finns folk här på FL som anonymt påstår att de inte skulle kunna välja. Jag har en teori om att det är folk som ännu inte fått barn som resonerar så. Den teorin ville jag försöka bevisa. Ingenting annat.

Jag ber er som faktiskt förstått syftet med tråden att vänligen bortse från folk som ljuger och hittar på och lägger ord och värderingar i min mun som jag redan i TS avsäger mig i understruken fetstil. Jag upprepar och citerar mig själv:

"Frågan är ställd för att jag vill påvisa att man inte kan jämföra ett tidigt missfall med ett levande barn som dött i cancer, blivit mördat eller på annat vis förlorat livet. Jag har sett och hört folk göra det nämligen. Med det inte sagt att någon har mer eller mindre RÄTT att sörja. Det jag vill säga är alltså att alla har rätt att sörja så mycket de vill. Men inte att JÄMFÖRA sorg på det viset.

Jag vill understryka att ingen människas sorg ska förringas. Alla har rätt att sörja och olika saker gör olika ont i olika människor. alla har rätt till sina känslor!
  • Svar på tråden Om du måste välja: Ditt foster i vecka 6 eller ditt levande barn?
  • snillis

Självklart väljer jag mitt levande barn eftersom ett foster i v. 6 bara är en klump med celler.

• snillis

Ps, har själv förlorat en graviditet genom ett x och känner absolut inte att jag förlorat ett barn..........

• fruis

Jamen, självklart väljer jag mitt levande barn. Frågan hade ju varit betydligt klurigare om det hade gällt ett äldre, ofött barn.

• glasbubblan

Håller med Snillis. 

• Anonyhm

Kan tillägga att jag personligen hade valt att få missfall i vecka 6. Eller vilken annan vecka som helst för den delen om jag varit tvungen att välja. 

• miss Majs

Självklart väljer jag mitt levande barn

• Alcarinque

Mitt barn givetvis. Och jag skulle uppriktigt bli väldigt förvånad om någon förälder väljer det andra alternativet.

♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Anonyhm
    Alcarinque skrev 2010-05-27 13:50:19 följande:
    Mitt barn givetvis. Och jag skulle uppriktigt bli väldigt förvånad om någon förälder väljer det andra alternativet.
    Det finns gott om folk som anser att ett foster i vecka 6 är precis lika älskat som ett levande barn. Jag har sett många skriva här på FL att de älskat sitt barn exakt lika mycket från plus till stort barn. 
  • Mamaiia

Självklart väljer jag mitt levande barn.

♥ Ljuvliga dotter E, född 2oo9-12-o8 ♥
Svar på tråden Om du måste välja: Ditt foster i vecka 6 eller ditt levande barn?