• Mingo

Inskrivning Mamma Mia - vad händer?!

Jag undrar vad görs på inskrivningen förutom förstås information och prata Jag ska på inskrivning på Mamma Mia om två veckor och är då i 9:e veckan har hört att man inte gör någon undersökning men vill ju gärna ha ett "bevis" på att pyret finns och har det bra... Än så länge har jag ju fått + men allt är ganska overkligt ännu.....
    Någon som kan berätta mer?!?

• Svar på tråden Inskrivning Mamma Mia - vad händer?!
  • ronja 769

Du kommer att få väga dig och så ger bm information om vad som kommer att hända framöver. Jag fick lämna blodprov oxå. Det var för att kolla att mitt hb låg normalt annars så får man knapra järntabletter. Sen så hände inte mycket mer för än i v11 ul, vecka18 nytt ul, vägning och blodprov.

• Mingo

Ronja; Ok tack för svaret det är nog mest det att jag är rastlös och vill se "krabaten" på bild men det gäller väl att ge sig till tåls.

• Stockholmstösen

Jag ska också på inskrivning på Mamma Mia... om tre veckor.
    Någon som varit där tidigare och kan tipsa om hur det är där ?
    Det var lite svårt att veta vilken MVC man skulle välja...

• Davids fru

Jag går där och tycker det verkar jättebra. Har bara varit där två gånger hittills (BM och läkare) men såhär långt verkar det super. De känns "tillgängliga" om du förstår vad jag menar. Har svarat på telefonsamtal och via mail när det behövts.
    Hoppas det känns lika bra hela vägen...

• Wendella

Hej!
    Jag går på MamaMia Karlavägen och jag är verkligen supernöjd!! Man får ett helt fantastiskt bemötande och när jag var på inskrivning i början av september fick jag lämna blodprov och väga mig. Sedan paratade vi i ca 1,30 h, min sambo var också med.
    Vi fick en jättebra "mapp" med all informatin om kost och försäkringar och information och att anmäla sig till deas kurser; garvid yoga, profylaxkurs, vattengympa mm.

Jag berättade också att jag gärna ville se min lilla bebis för att få ett "livstecken". Min BM tog det på största allvar och bokade in mig på en tid för vul. Det var inga problem
    Så jag är verkligen jätte nöjd med Mama Mia.
    Nu längtar jag tills UL den 16/11!!

Hoppas ni blir lika nöjda som oss!!!

• Jeanette81

När jag var på inskrivning på Mamamia så vägde jag mig och så tog hon mina uppgifter och min sambos uppgifter, sen så fick vi lite broschyrer och så gav hon oss en hel del information om vad som kommer att händanu och så.
    Sen tar hon även blodprov för att kolla järnvärde och sådant. Alla mina värden va kanonbra den gången. Men när jag var där på andra bm-besöket så var järnvärdet inte lika bra så jag äter järntabletter nu.
    Sen så bokar man in tid för ul, vissa bokar in det på en g¨ng och vissa får vänta på en kallelse. Vi bokade på en gång

Vilken mamamia ska du gå på?

• Jeanette81

Jo just det.. vi frågade om vi inte kunde få se bebisen lite tidigare än i v 18 på ul, och det var inga problem. Hon bokade in ett tidigare ul till oss redan veckan efter, då va jag i v 10

• Mingo

Oj vad roligt att höra! Jag ska gå på Mamma Mia på söder och precis som du Wendella vill gärna se "livstecken" från lillbebben där inne... .men det låter som om ni är nöjda och att de är lyhörda. Eftersom jag är lite orolig av mig eller vill ha "kontroll" (oj vilken neg beskrivning av mig själv....inte så illa som det låter så känns det skönt med någon som lyssnar och tar en på allvar.
    tack för alla svar!!!
    Är det någon som ska gå/går profylax kurs?

Svar på tråden Inskrivning Mamma Mia - vad händer?!