vilket datum kommer skatteåterbäringen?
Igår o idag har då skattekontoret haft sin inloggningssida för skattekonto o skattebesked stängt av någon anledning.
Igår o idag har då skattekontoret haft sin inloggningssida för skattekonto o skattebesked stängt av någon anledning.
Jag vet inte det står så här nu o även hela dagen igår
Ett meddelande från e-tjänsten Skattebesked: Tjänsten är inte tillgänglig. För information om öppettider se välkomstsidan för e-tjänsten Skattebesked Öppet tider 07.00-20.00 alla dagar
Tydligen går det att logga in på Internet explorer men inte från google chrome :)
Det är utbetalningar mellan den 8-11 juni som gäller om man uppfyller kraven för att få pengar innan midsommar o inte blir granskad . Förra året fick vi skattebeskedet efter att vi fått pengarna.
Vi såg pengarna på kontot förra året innan det gick att se på internet så det behöver inte stå där innan.
Förr året kunde man inte se det i förväg i alla fall , vi fick pengarna på kontot innan vi såg det så det stämmer inte att det ska stå där nån dag innan...
nä veckan stämde förra året , vi fick dom den 6 juni då.... Men under nästa veckan kommer dom om man ska få dom nu men det behöver inte synas på internet innan ...
Ditt Skattekonto kommer tyvärr inte att uppdateras igen förrän tidigast på tisdag morgon. Detta beror på omfattande datakörningar pga. avstämning av slutlig skatt.
Står det på deras sida idag ...
Ja men dom har ju en del att uppdatera i daxläget , är ju ganska många skattebesked som ska uppdateras så jag förstår dom att dom inte hinner över natten ...Vet att det var så här förra året oxå men då fick i alla fall vi pengarna första dagen dom började utbetala så dom som verkligen är i behov av dessa pengar nu kan ju hoppas på att få dom på tisdag då dom börjar att betala ut .
Jag har oxå svårt att fatta varför folk vill vete exakt när dom kommer , det är ju knappast något som är inräknat i denna månadsbudget då man aldrig kan vara säker på att inte bli granskad o får dom senare .
Själv ska vi sätta in våra på sparkonto så det kvittar när dom kommer då vi i alla fall inte behöver dom ...
Många verkar ju ha räknat med dessa pengar på denna månads inkomst vilket jag tycker att e ganska illa i ekonomisk synvinkel ...
Oavsett om du gjort det som krävs för att få dom nästa vecka så kan dom plocka ut just dig för granskning o då får man dom inte fören i aug , detta kan drabba vem som helst då dom tar stickprover o granskar .
Ja jag förstår om man är student då jag har haft en student i familjen oxå men det går ju inte att räkna med dom pengarna att dom verkligen kommer nästa vecka om en granskning skulle ske.
Men jag har full förståelse för dom med liten inkomst att dom är efterlängade dessa extra pengar .
Fast hur man annars ska göra bör ju ha planerats tidigare i mitt tycke då man vet hela året att man inte får fullt studiemedel denna månaden .....
Vi la i alla fall upp budget med inkomster o utgifter för hela året o då visste man ju flera månader i förväg att det inte kommer in fullt med inkomst denna månad.
Tyvärr vet man ju inte om dom kommer nu eller inte fören dom finns på kontot .
Hoppas ni som behöver dessa pengar verkligen får dom i veckan ...
Jag vet hur csn funkar då min sambo har studerat förra året, men det krävs ju lite planering för man vet ju att man inte har csn i juni o inte får fullt i maj....redan när man blir beviljad csn när man börjar studera.
Men det klart att det alltid e roligt med extra pengar , det tycker jag oxå , helst när det rör sig om ganska stora summor som skatten ofta är ...
Gud vilken dagisnivå det blev .