Vår innekatt smet ut! Hittar katter hem?
Vår lilla katt lyckades smita ut obemärkt från vår lägenhet igår kväll och en granne släppte senare ut henne genom porten. Hon har precis löpt så vi reagerade inte på att hon inte kom som vanligt igår kväll eftersom hon brukar lägga sig och sova djupt när löpningen är över, hon är dessutom en katt som är fenomenal på att hitta bra gömställen så vi letade inomhus först innan vi visste att hon smitit ut. Grannen som släppte ute henne såg henne i buskarna utanför porten sent igår kväll. Vi har letat som galningar i närområdet och ropat och krupit i buskar. Jag har också gått längs trafikerade vägar runt omkring och har *peppar, peppar* inte sett henne ligga i någon vägkant.
Jag har tapetserat hela området, portar, tvättstugor, busshållsplatser, Ica mm med lappar med stort foto mm. Vi har även efterlyst henne "Huskatten" som tar emot bortsprungna katter där vi bor.
Någon som har erfarenhet av en innekatt som smitit ut? ...är det en myt att katter hittar hem eller kan jag fortsätta hoppas på att hon trots allt kan komma hem helskinnad igen?
Något mer att göra för att öka chansen att få hem katten? Om hon lever och mår bra *hoppas, hoppas*!