• Anonym

Hur stor är chansen att bli gravid..

Om man som kille kommer i tjejen 1 gång,men under ägglossning?
    Inget preventivmedel!
    Hur stor är egentligen risken/chansen att bli gravid?
    Väldigt minimal va?

• Svar på tråden Hur stor är chansen att bli gravid..
  • Anonym

Risken/Chansen är som störst vid ägglossning.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-05-27 20:43:49 följande:
    Risken/Chansen är som störst vid ägglossning.
    Ja det vet jag Men rent teoretiskt är det väl inte jätte lätt att lyckas bli gravid om killen kommer i tjejen 1 gång? eller?
  • frukarlssonn
    Anonym skrev 2010-05-27 20:45:38 följande:
    Ja det vet jag Men rent teoretiskt är det väl inte jätte lätt att lyckas bli gravid om killen kommer i tjejen 1 gång? eller?
    Beror väl på hur fertil tjejen är Det handlar väl om tur/otur och tajming. Men risken/chansen är ju störst just under äl men det verkar du ha koll på
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Smilla75

Jo, chansen är mycket stor. Själv har jag blivit gravid på första försöket 4 gånger och inte ens prickat ägglossning alla gånger.

• Anonym

Ooops oj då! Inte det svaret jag ville ha
    Då hoppas vi på att det inte lyckats..

Smilla75 skrev 2010-05-27 20:48:54 följande:
    Jo, chansen är mycket stor. Själv har jag blivit gravid på första försöket 4 gånger och inte ens prickat ägglossning alla gånger.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-27 20:45:38 följande:
    Det krävs bara en spermie för att göra dig gravid och tänk dig att den enda gången innehåller miljoner spermier plus att ditt ägg är redo. Jo chansen är mycket stor!!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-27 20:51:45 följande:
    Det krävs bara en spermie för att göra dig gravid och tänk dig att den enda gången innehåller miljoner spermier plus att ditt ägg är redo. Jo chansen är mycket stor!!!
    Ja..
  • Smilla75

Objektivt så är det väl kring 30% risk under ägglossning och sedan får ca 25 % av de som blir gravida missfall.

• Anonym

Hur tidigt kan man testa sig? detta var ca 2 veckor sedan..

Svar på tråden Hur stor är chansen att bli gravid..