• Sessilou

Vad ha under UV dräkten?

Har köpt en UV dräkt till min son som kommer va 9 månader.

När han badar - vad har han under då? Badblöja eller vanlig blöja?

vad är förresten bäst - två delad UV dräkt ( byxa o tröja) eller hel dräkt?

Less is more=)
  • Svar på tråden Vad ha under UV dräkten?
  • parvati

Badblöja annars lär det bli tungt och vått för sonen.

• Amazina

Vanlig blöja går 17 inte. De suger ju åt sig halva poolen! Finns jättebra badblöjor dock. Köp en storlek för stor är mitt råd. De är astajta och så länge det inte är ett barn med diarré bör man gå upp en storlek för att slippa använda kofot när de ska över gumpen.

• Sessilou

oki....ja jag tänkte nästan att badblöja verkar bäst.

men vad tror ni...ska man ha tvådelad dräkt eller en hel?

kanske lättare med två delar om man ska ta av o på blöjor?

Less is more=)
  • LillaG

Alternativ till badblöja är ju simbyxa. Jag har kört med båda tidigare och tycker att de funkar lika bra. Enda otrevliga är ju att behöva ta hand om "happenings" i en simbyxa. Men har man en simbyxa hemma behöver man inte köpa badblöjor kanske?

Jag har en heldräkt på den lille eftersom jag inte vill att tröjan ska åka upp när han rör på sig. Så ofta byter vi inte blöja så att det är jobbigt att ta av och på en heldräkt.

Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • Sessilou
    LillaG skrev 2010-05-28 20:28:34 följande:
    Alternativ till badblöja är ju simbyxa. Jag har kört med båda tidigare och tycker att de funkar lika bra. Enda otrevliga är ju att behöva ta hand om "happenings" i en simbyxa. Men har man en simbyxa hemma behöver man inte köpa badblöjor kanske?Jag har en heldräkt på den lille eftersom jag inte vill att tröjan ska åka upp när han rör på sig. Så ofta byter vi inte blöja så att det är jobbigt att ta av och på en heldräkt.
    ah....vi har ju simbyxa hemma eftersom vi går på babysim.
    Fast det verkar lite meckigt om man är på stranden och så poopar han i dem! Hm...
    ... när vi e hemma på tomten kan han ju ha dem..då har man nära badrummet osv.

får testa båda!

Då behåller jag heldräkten som jag köpt.

tack för era svar!
    Less is more=)
  • Lantani

Jag har köpt en heldräckt till sonen på 1,5 år. Kommer förmodligen ha badblöja under.

• Sessilou
    lillakotten skrev 2010-05-28 20:52:14 följande:
    vi var i spanien förra veckan och vi hade en hel dräkt med en simbyxa under och det funkade kanon!
    ah där ser man!
    Ja det e till spanien vi oxå ska....har svärföräldrarna på mallorca, har sett fram emot resan, kunde inte åka dit förra sommaren, jag var höggravid då.
    Men nu fasar jag lite inför värmen....men vi åker lite tidigare i år än vad vi brukar. Hoppas det inte är lika hett.
    Less is more=)
Svar på tråden Vad ha under UV dräkten?