dogcatbird skrev 2010-05-27 23:19:35 följande:
Försök att ge henne en uppgift här i världen. Vad är hon skapt för? Utgå ifrån raserna och försök komma på ett sätt att jobba med henne på. Fråga rasklubbarna, fråga på brukshundsklubben. Sedan kan ni ju alltid lägga fram ett alternativ, dvs märgben. Köp frysta, låt dem tina lite. Koka inte! Råhudsben är ju också bra.
Hon har som jag skrev både märgben, "vanliga" ben och sina leksaker..Tygknutar, gummiankor. You name it.
Vi aktiverar henne genom sök för tillfället..Alltså gömmer små godisar, vi gömmer oss och hon får leta. Sedan tränar vi henne ganska mycket i lydnad då hon inte kunde någonting när hon kom till oss.
Mille11 skrev 2010-05-27 23:19:50 följande:
Vår minsta vovve tyckte också sånt va kul! :( Hon rev/bet till o med sönder tapeterna..Och på senare tid posten. Vi har inte gjort något spec med henne utan bara sett till att hon (de) alltid rastats ordentligt innam ocom vi ska ara borta en längre stund å får om alltid springa lösa i skogen innan, vilket brukar avreagera henne lite. :) Men nu på sista tiden har hon slutat. Bara sådär. Vi ser till att hon har sina saker framme,men inte ens dom biter hon sönder. Sen är det alltid bra när man har tur och kommer på dom mitt i så man kan fya! Lycka till!
Jo det där med att komma på dom så man kan fya säger min mamma med, men det har vi inte gjort ännu.
Lathunden skrev 2010-05-27 23:27:34 följande:
Ja, det är ju omöjligt att sitta här och sia om vad det kan bero på - tyvärr. Det kan vara allt från tristess, stress eller överstimulering till ja, vad som helst i stort sett
Men finns det ingenting man kan göra åt det, något knep eller tips? =)