-
Lura in henne på World of Warcraft. Det gjorde min man när jag mobbade honom för att han spelade och berättade vilken nörd han var. Sen blev jag likadan själv. Hoppsan :P
-
Vad spelar du själv förresten?
-
Jag älskar Fable.. fast det räcker ju inte lika länge som WoW :) och du kanske har Playstation med tanke på little big planet?
När det gäller WoW så har både jag och min man tappat intresset för det nu, men vi hade jäkligt kul där ett tag när vi spelade mycket tillsammans och härjade i Karazhan. Är inte så imponerad av WotLK.. -
Candra skrev 2010-05-27 23:24:46 följande:Fable 2? Hahaha, jag började spela det när jag var gravid.. Grejen är bara att jag var så illamående och spydde konstant, att jag nu i efterhand inte kan spela klart det! Jag blir illamående bara jag ser det! Sjukt det där med hur associationer fungerarTänkte nog på båda egentligen.. fast Fable 2 har jag precis börjat spela och inte hunnit så långt med, men de är ju bra båda två.Morrowind var det som fick in mig på spelande över huvudtaget. Hade knappt spelat på någon konsol sen NES. Däremot tog det ju ett tag att komma in i, och precis som med många andra spel så gäller det lite att komma över tröskeln innan man verkligen börjar tycka det är kul. Så det gäller ju att man inte ger upp för tidigt.Thief är också en favorit hos mig. Och Vexx kommer jag ihåg att jag älskade, även om jag inte riktigt minns vad det gick ut på. Någon form av plattformsspel var det iallafall.
-
Candra skrev 2010-05-27 23:46:42 följande:Måste jag ens säga att min sambo har gett upp? Han köpte alla möjliga lull-lull-spel till mig för att få in mig på lite sötare saker :P Allt från little big planet (vilket HAN fastnade i istället) till viva piñata.. Tack, men nej tack, jag föredrar bilar framför godisfyllda rävar som äter upp mina godiskaniner..Usch, jag har också Viva Piñata. Dubletter, till och med, men inte blir det roligare för det. Eller ja, det var ju kul några dagar, men jag gillar lååånga spel! Usch vad jag hade abstinens efter Fable tog slut, särskilt eftersom det inte gick att fortsätta spela efter slutscenen.
-
Alltså... assassins creed.. jag har bara spelat ettan, och det var skitsnyggt och kul. Till en början. Sen var det ju bara att gå till olika städer och göra precis samma jäkla quests som i de andra städerna, fast på annan ort då. Kändes lite som att allt krut gick åt till grafiken där.
-
Kanske får ge det en chans.. håller du med om ettan eller är det bara jag som har problem med det?
-
Älskade hon NES så tycker jag du ska köra på någon form av plattformsspel för att ha något som känns lite bekant och kanske triggar nån nostalgisk spelnerv någonstans.
-
Hur gick det med spelletandet? Är hon en inbiten gamer än?