• Candra

Spel till flickvän

Sims tycker jag inte är för barn.. Jag tycker det är kul i perioder, tröttnar dock snabbt..
    Nu är favoriten red dead redemption, det du! Annars wow, gta, street fighter mfl.. Så bara för att man är tjej betyder det inte att man gillar fjollspel..

• Candra
    Aardy skrev 2010-05-27 23:21:02 följande:
    Jag älskar Fable.. fast det räcker ju inte lika länge som WoW :) och du kanske har Playstation med tanke på little big planet? När det gäller WoW så har både jag och min man tappat intresset för det nu, men vi hade jäkligt kul där ett tag när vi spelade mycket tillsammans och härjade i Karazhan. Är inte så imponerad av WotLK..
    Fable 2?

Hahaha, jag började spela det när jag var gravid.. Grejen är bara att jag var så illamående och spydde konstant, att jag nu i efterhand inte kan spela klart det! Jag blir illamående bara jag ser det! Sjukt det där med hur associationer fungerar
  • Candra
    Jhd skrev 2010-05-27 23:29:00 följande:
    Japp, det kom ut i fredags.
    Är som GTA 4, men i westernmiljö. Hästjakter istället för biljakter osv.. Utspelar sig i början av 1900-talet.
    Street Fighter är min favorit när det gäller såna typer av spel, men annars kanske dead or alive skulle passa henne bättre?
    Andra favoriter är assassin's creed, halo 3 och bioshock.. Och diverse bilspel..

Är du ute efter multiplayer eller single först och främst?
  • Candra

Oblivion och fallout är jättebra spel de också Morrowind var väl det med, under sina glansdagar

Såna spel tror jag lätt hon skulle kunna gilla.. Just momentet att göra sin egna unika karaktär brukar tjejer fastna för =P

• Candra
    Aardy skrev 2010-05-27 23:41:31 följande:
    Thief.. Det var inte igår! Jag intalade mig att jag gillade det förr, men mina nerver tålde det inte, så kom inte så himla långt
  • Candra

Måste jag ens säga att min sambo har gett upp? Han köpte alla möjliga lull-lull-spel till mig för att få in mig på lite sötare saker :P Allt från little big planet (vilket HAN fastnade i istället) till viva piñata.. Tack, men nej tack, jag föredrar bilar framför godisfyllda rävar som äter upp mina godiskaniner..

• Candra
    Soulstar skrev 2010-05-27 23:48:44 följande:
    Haha, det där med rävarna kanske vore nåt för mig
    Ja, gillar du sånt så är det nog perfekt för dig

Här har du fanskapet:

• Candra
    Bradbury skrev 2010-05-27 23:55:36 följande:
    Hur kan man INTE gilla RDR? Jag älskar deras dialoger! Allt är så genomtänkt.
  • Candra
    Bradbury skrev 2010-05-27 23:57:19 följande:
    Men urk! Verkar ju skittråkigt!
    Absolut, det är det också.

Det som störde mig mest var nog när man skulle bygga staket tex.. Man fick sätta upp dem bit efter bit, kunde alltså inte "dra ut" dem, utan fick sitta och trycka som om det vore ett jädra pussel.. Dyrt som fan var det också, så man hade ofta bara råd till några bitar staket åt gången, så under tiden hann de flesta äta upp varann..
  • Candra
    Aardy skrev 2010-05-27 23:58:39 följande:
    Haha, nej, tyvärr så blir det ju inte det
    Nu har karln insett att det blir så mycket billigare om vi faktiskt gillar samma spel Köpte det nya street fighter för ett tag sen, körde multi =P Skitkul.
    Kanske borde ge fable en ny chans då =P

Jo, heavy rain finns ju också! Det är ett gripande spel om något.
  • Candra
    Aardy skrev 2010-05-28 00:13:28 följande:
    Alltså... assassins creed.. jag har bara spelat ettan, och det var skitsnyggt och kul. Till en början. Sen var det ju bara att gå till olika städer och göra precis samma jäkla quests som i de andra städerna, fast på annan ort då. Kändes lite som att allt krut gick åt till grafiken där.
    Testa tvåan! Så sjukt mycket bättre!
  • Candra

Var fallout 3 jag syftade på.

Men om ni har ps3 så finns det ju massor av multiplayerspel? Även till 360. Vi har båda, och vi har en massa multi.. Men det hänger ju dock på vad hon gillar.. Hon skulle inte kunna gilla bil/mc-spel? Kan vara en lätt början.

Svar på tråden Spel till flickvän