• hhönan

Absolut torr -sticker o svider

Jämt när jag ska ta absolut torr så sticker det och kliar som attan efter ett tag.
    Jag försöker alltid vara helt torr under armarna innan jag stryker på det men det hjälper inte.
    Det är Så irriterande för jag villl inte ha svettfläckar!!

• Svar på tråden Absolut torr -sticker o svider
  • Themis

Och vad menar du att vi här ska göra åt det då?

Sådana preparat innehåller starkare kemikalier än andra och en del tål dem inte så bra.
    Var du glad att du alls kan använda deo- det finns de som inte kan det.

• hhönan

Jaa jag tänkte om nån hade nåt tips.
    Eller om det finns nåt annat medel som hjälper?

• Themis

Ok, jag förtydligar:

Om det svider och sticks så tycker de flesta läkare att man bör sluta använda produkten. Annars kan du få eksem, allergier eller astma i värsta fall, och det är väldigt mycket mer besvärligt, dyrt och missprydande än lite kroppslukt framåt kvällen.

Jag har precis kommit hem från en vecka på Kreta med enorma eksem för att jag inte tål Apolivas solskyddsmedel (heller) och alla konserveringsmedel de har i sin mat, och nu har vår son fått samma sak och prickar och utslag överallt, så jag borde veta... :-P

• hhönan

Men det är inte kroppslukten som är problemet för det luktar inget eftersom jag använder deo.
    Det är ju fläckarna som är pinsamma.

• vaniljsemlan36

Jag provade Absolut torr för två veckor sedan. Jag har inga allergier sedan tidigare men den här reagerade jag massor på. Jag blev röd, svullen och superirriterad i armhålan. Det kliade, kliade och kliade så tårarna rann och ju mer jag kliade dessto mer irriterat blev det. Jag kommer aldrig mer att prova det.

• Anonym (testat allt)

Prova: ACO Extra Effektiv Antiperspirant Special Care .
    Den är lite mildare, och ska appliceras var 3:e dag istället för var 7:e som med Absolut Torr.
    Kan stickas lite, men inte alls som med Absolut Torr.

• Lanie

har du precis rakat dig under armarna när du använder absolut torr så kan det börja svida och klia pga det. så tipset är att stryka på det minst 48 timmar efter att man rakat sig, kliar och svider det ändå, så ska du nog se dig om efter ett annat alternativ!

lycka till!

• Lana

precis som Laine säger,vänta längre från att du rakat dig under armarna tills du stryker på.på mig spelade längden på håren roll.jag fick vänta e nvecka då mina hår växer sakta,då sved det inte.

• Glasbit

Alltså absolut torr är ju "känd" för att sticka och svida, det är ju vanligt tyvärr. Själv tycker jag Bats fungerar superbra och den svider inte det minsta ens på nyrakat.

Svar på tråden Absolut torr -sticker o svider