Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket

Min man dricker också öl till vardags till maten rätt ofta, men eftersom han dricker det för SMAKENS skull, så dricker han lättöl...

Annars dricker han vatten, mjölk, juice eller läsk, och så några glas vin per helg. Jag har aldrig varit med om att någon kille köper hem flakvis med starköl om det inte är fest. Har inte heller hört någon av killarna på jobbet hinta att det skulle vara normalt för dem heller.

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Stårschan

Att man tycker att något är gott är ju i sig ingen ursäkt för att ge efter för njutningen. Anta att du skulle börja äta en Magnumglass eller en godispåse för varje öl han häller i sig. Förmodligen skulle han reagera och tycka att du åt onormalt mycket glass. Det kan nog vara svårt att se sig själv med omvärldens ögon. Men har man fått i sig fem starköl under en helt vanlig lördagseftermiddag så är det inte helt normalt. Många får inte ens i sig så mycket vätska under en hel dag...

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Stårschan
    3way skrev 2010-05-28 11:02:36 följande:
    Jahg kan inte ställa ett ultimatum där de handlar om att göra slut. Då finns de inget kvar för mig. jag har inget utan honom. Jag står då utan bostad, utan bil (och då kan jag inte ta mig till jobbet) utan någon som helst trygghet. Min familj bor 28mil bort och jag vill verkligen inte tillbaka hem.  Jag måste ha något annat ultimatum???Att han får köpa en cross kankse om han slutar dricka? de tycker han om.Ibland så säger han att jag tar ifrån honom allt han tycker om ??? Jag fattar inget.  Hans bilar (men dem sålde han för att hans intresse minskade och för ahn behövde pengarna)  han s cross (ja den körde han sönder), att han inte får köpa ny cross (nej vi prioreterar att vi måste ha värme i kåken i vinter och inte köpa en cross för 40.000 när vi kan ha värme istället) Hans traktor (den användes inte för vi brukade inte jorden sen fick han riktigt bra betalt för den)  Så nu har han visst bara ölen kvar och de vill jag också ta ifrån honom.
    Trist för honom att han inte kan se det som att du håller på att rädda honom från sig själv, och ser till att han inte går under av barnslig dumhet.
  • Stårschan

Du måste nog tyvärr sätta in det tunga artilleriet om du ska få någon förändring till stånd. Det verkar som om du har påtalat problemen ofta, försökt att ta det på ett pedagogiskt sätt och försöka få honom att se problemet ur olika vinklar. Men utifrån hur du beskriver hans reaktioner och beteende så verkar han tycka att det är värt att ha en lite gnällig sambo så länge han får ha sin öl ifred. Det är ett pris han är beredd att betala.

Jag vet att det inte är vad du vill, men jag tycker ändå att du bör överväga att skaffa ett eget boende och flytta ifrån honom för en tid och säga att du är beredd att flytta tillbaka när han är beredd att inse att hans drickande påverkar ert förhållande och att han måste göra något åt sitt beroende. 

Kanske känner du någon som bor närmare ditt jobb som ska åka bort på semester snart så att du kan få bo där några veckor? 

• Stårschan
    3way skrev 2010-05-28 11:30:05 följande:
    jag är inte uppväxt i någon sådan familj. Vi har inte haft problem detta. Hans öl står honom väldigt nära. de är de första han säger hej till när han kommer hem och de sista han dricker vid sängen innan han somnar iallfall 5/7 dagar i veckan.Jag tjatar på honom jätte mycket om att han behöver nya kläder men han säger att han inte har råd. Men öl i stora lass har han råd med. De har han alltid råd med. Han kan leva på öl.   Usch detta låter verkligen riktigt illa.  Oarkar inte ta detta öl bråket igen.  Jag tycker jag har gett honom så många chanser men han sumpar dem. Jag är för snäll och älskar honom så mycket!Men samtidigt tänker jag lite så, bättre att han dricker massor av öl nu än när han blir pappa ?  Men de kankse som sagt inte blir bättre förens han blir farsa.  Jag tror inte de längre.
    Vad får dig att tro att han skulle dricka mindre för att han blev pappa? Du tror inte att han snarare skulle dricka mer för att lugna nerverna när ungen skriker?
  • Stårschan
    3way skrev 2010-05-28 14:12:06 följande:
    ja, får tag i detta så fort som tillfälle ges. Dumma dumma kära sambo. Varför gör du såhär- Varför ser du inte?
    Kan du visa honom tråden?
Svar på tråden Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket