• Ant85

Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket

Usch vilken tråkig sits du hamnat i TS.

Mina pengar ligger på att din sambo har ett beroende och jag tror inte att han kommer sluta dricka när ni får barn heller. Han kommer ha så mycket mer att skylla på för att rättfärdiga sitt drickande när barnet väl kommit.

Så lägg ner planerna på att alstra barn med en (förmodad) alkis. Inget barn ska behöva ha föräldrar med ett "aktivt" beroende av dyl substanser.

• Ant85
    3way skrev 2010-05-28 15:02:33 följande:
    Jag gjorde just ett test på alkoholprofilen. se  såg inte så bra ut. Ja, hankommer med bra många undanflykter för att kunna dricka. jag körde honom senast igår. Kom hem kl. 24 och jag skulle upp kl 6 dagen där på och jobba. Vilket jag gjort nu. Men ska tillbaka till jobbet nu och jobba kväll också. Jag sa "kan du inte hitta någon annan som kör eller va nykter denna gångnen".  "hur skulle de se ut om jag var nykter, de är inte samma sak, alla andra dricker ju"   svara han.  jag döreslog "du kan väl säga att du går på pencillin eller nåt och inte får dricka om du tycker de är pinsamt"  Ni hör ju. Helt sjukt låter de ju. Han vill dricka, slappna av  och trolgvis så blir han lättare att umgås med när han har fått lite i sig. Stackars.
    Alla andra dricker ju? Well, många dricker när det är helg och fest men långt ifrån alla.

Jag håller med honom om att det blir lättare att umgås med någon cider/öl innanför västen men det går även utmärkt utan om man verkligen vill. (vilket verkar vara din sambos problem, dvs att han inte vill vara utan)

Usch, får obehagskänslor när jag läser om din sambo. Lider med dig då det inte direkt är lätt att få någon att inse sitt problem i de här fallen.
Svar på tråden Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket