PMS = Ägglossning?
Jag var hos gyn för ett par veckor sedan och hon såg en massa äggblåssor på mina äggstockar (ca dag 10 på cykeln) och tyckte att jag troligtvis inte har "svag ägglossning" och sa att allt tyde på PCO-S.
Jag var hos gyn för ett par veckor sedan och hon såg en massa äggblåssor på mina äggstockar (ca dag 10 på cykeln) och tyckte att jag troligtvis inte har "svag ägglossning" och sa att allt tyde på PCO-S.
Jag har inget svar på din fråga, men jag undrar över precis samma sak som dig! Så jag hoppas någon kan hjälpa oss =)
Jag fick min PCO-diagnosen för snart ett år sen (men hade givetvis misstänkt det länge, eftersom min syster har PCOs). Jag har inte försökt bli gravid tidigare, men börjar väl så smått tänka i dom banorna.
Min mens har blivit betydligt mer regelbunden, bara några mellanblödningar ibland och inte så stora variationer i hur långa mina cykler är. Och jag har fått rätt mycket PMS. Kan det betyda att man har en riktig äl?
Sen undrar jag också om det finns några bra och tillförlitiga sätt att mäta att man verkligen har äl?