• Väntarochlängtar

Bästa sajten enligt dig att boka hotell (el annat boende) utomlands... Alltså - din favoritsajt när det gäller hotellbokningar utomlands!

Den långa rubriken talar väl för sig själv

• Svar på tråden Bästa sajten enligt dig att boka hotell (el annat boende) utomlands... Alltså - din favoritsajt när det gäller hotellbokningar utomlands!
  • gullican

Jag brukar inte boka genom hotellsajter alls. Möjligen går jag in på de sajterna och får tips på olika hotell men när jag bokar så göra jag det direkt med det aktuella hotellet. För att hitta hotell där jag vill åka brukar jag googla på "hotell+resmål" då man ofta får upphemsidor på platsen där man kan hitta de bästa hotellen likväl som nöjen, aktiviteter och annat som finns på stället. Jag förstår egentligen inte varför man använder en hotellsajt istället för att boka direkt med hotellet? Billigare kan det väl inte bli tänker jag? Om man nu inte vill ha hela paketet och bokar charter förstås.

Har jag missat något som är en fördel med att INTE boka direkt med hotellet så upplys mig gärna.

• Väntarochlängtar
    gullican skrev 2010-05-28 18:30:43 följande:
    Jag brukar inte boka genom hotellsajter alls. Möjligen går jag in på de sajterna och får tips på olika hotell men när jag bokar så göra jag det direkt med det aktuella hotellet. För att hitta hotell där jag vill åka brukar jag googla på "hotell+resmål" då man ofta får upphemsidor på platsen där man kan hitta de bästa hotellen likväl som nöjen, aktiviteter och annat som finns på stället. Jag förstår egentligen inte varför man använder en hotellsajt istället för att boka direkt med hotellet? Billigare kan det väl inte bli tänker jag? Om man nu inte vill ha hela paketet och bokar charter förstås.Har jag missat något som är en fördel med att INTE boka direkt med hotellet så upplys mig gärna.
    När jag har jämnfört priser så har det ibland varit dyrare att boka genom hotellen än genom en hotellsajt av någon konstig anledning. Företag kan väl "köpa upp" ett visst antal rum för sina eventuella kunder , eller har jag fel?
  • gullican
    Väntarochlängtar skrev 2010-05-28 23:38:39 följande:
    När jag har jämnfört priser så har det ibland varit dyrare att boka genom hotellen än genom en hotellsajt av någon konstig anledning. Företag kan väl "köpa upp" ett visst antal rum för sina eventuella kunder , eller har jag fel?
    Jo, det kan du nog ha rätt i. Och det kan säkert vara så att det någon gång blir billigare att boka på det viset. Jag inbillar mig dock att det generellt blir billigare att boka själv, i de flesta fallen. Jag kan också ha fel förstås
  • Väntarochlängtar
    gullican skrev 2010-05-29 07:46:00 följande:
    Jo, det kan du nog ha rätt i. Och det kan säkert vara så att det någon gång blir billigare att boka på det viset. Jag inbillar mig dock att det generellt blir billigare att boka själv, i de flesta fallen. Jag kan också ha fel förstås
    Det ligger säkert en sanning i det du säger
    Håller på just nu att leta för fullt.. Ska "rymma" hemifrån till sol och värme
  • längtar och väntar
    Väntarochlängtar skrev 2010-05-29 13:53:35 följande:
    Snyggt nick
    hehe, detsamma
Svar på tråden Bästa sajten enligt dig att boka hotell (el annat boende) utomlands... Alltså - din favoritsajt när det gäller hotellbokningar utomlands!