• Vill Nu

Glutenfri pulverdiet

Jag undrar om det är någon som vet om det finns någon pulverdiet som är glutenfri? Tycker jag har läst på olika sorter men inte kunnat dricka den..

• Svar på tråden Glutenfri pulverdiet
  • Glasbit

Nutrilett är väll glutenfritt? Pulvret iallafall, det har jag druckit och inte reagerat på iallafall.

• Finis

iTrim tror jag är glutenfritt för det har min syster gått på.

Vecka 21
  • solskina

nej vi har letat men inte hittat någon.

Jag tror att det även finns i nutrilett så kolla en extra gång.

• Glasbit

Vad i nutriletten skulle innehålla gluten? Maltodextrinet? Det är det enda jag kan hitta i innehållsförteckningen isåfall.

"

Sojaprotein, fruktsocker, fiber (sojabaserat), kakao, emulgeringsmedel (lecitin), sojaolja, skummjölkspulver, förtjockningsmedel (guarkärnmjölk, xantangummi, gummi arabicum), aromämne (choklad, banan), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K), maltodextrin, majsstärkelse, laktos, sackaros, majsolja, surhetsreglerande medel (citronsyra).

Vitaminer: Askorbinsyra, nikotinamid, tokoferylacetat, retinylacetat, kalciumpantotenat, pyridoxinhydroklorid, kolekalciferol, tiaminhydroklorid, riboflavin, folsyra, biotin, fyllokinon, cyanokobalamin.

Mineraler: Trinatriumcitrat, kaliumklorid, magnesiumcitrat, trikalciumcitrat, trikalciumfosfat, natriumklorid, järnfumarat, zinksulfat, kopparglukonat, mangansulfat, natriummolybdat, kromklorid, kaliumjodid, natriumselenit."

• Glasbit

"I en del av Nutrilett-produkterna har man använt vete i någon form (t.ex. i form av flingor, mjöl, vetegluten) vid tillverkningen. Då innehåller de gluten. Detaljerad näringsinformation om Nutrilett-produkterna finns på sidan Produkter."

Samt ska det stå att det innehåller gluten och det gör det inte på pulvret.

• Vill Nu

Aldrig hört talas om iTrim :)

• solskina

självklart ska det stå på om det innehåller gluten.

frågan är bara vart jag hört det ifrån, hm.

Men det kanske är att det har funnits i stick prover. tex så är det ju så med frukost flingor. själva maskinerna som tillverkar kan stå i samma hall som dom som gör vete flingor.

Men har du inte reagerat så är det ju okej.

• Vill Nu

Okej, tack snälla för era svar =)

Ska ut och handla idag, får se vad det blir. Om det blir något =)

Svar på tråden Glutenfri pulverdiet