Valter?
Jag vill gärna höra era tankar och associationer kring namnet Valter som vi funderar starkt på.
Jag vill gärna höra era tankar och associationer kring namnet Valter som vi funderar starkt på.
Jättefint!! =)
Jättefint!! Har också de i tankarna om de blir en pojke till, storebror heter Ludvig!!!
Det gör storebror här också!
Hi hi, då måste ju Valter passa perfekt eftersom vi båda tänkt på de!!
Lycka till!!!!
Hur känner ni för att Valle kan bli smeknamn på skolan, det är ju inte så fint.
Jag tänker på en blodhund med hängande ögon eller en luggsliten nalle som blir hållen i örat. (Du vet den där klassiska barnboksbilden med barnet som vandrar bort i solnedgången med nallen som hålls i örat)
Ja, det var mina tankar men jag kanske är knasig.
Vår son som är 11 veckor heter Valter och vi är jättenöjda med namnet Tyckte det var så svårt med pojknamn men fastnade ändå för Valter och tycker det blev väldigt bra. Är inte så förtjust i när det blir smeknamn av namnen och även om det finns risk för "Valle" så är det ändå ett tillräckligt kort namn för att det inte ska blir så automatiskt. Har bara fått positiva kommentarer också men folk kanske är snälla
Dottern heter Elsa så vi ville ha nåt i samma stil, tycker det passar bra
Ja tycker Valle e rätt gulligt!! Precis som Ludde!! Jag som mamma säger ju såklart Ludvig men särskilt andra barn säger Ludde (han själv också för de mesta)!!! Ludvig e rätt svårt att säga har vi kommit på!!
Valter är ju ett underbart fint namn!! Enda problemet för vår 2-årige Valter är att han säger "Alte" om sig själv och om storebror som heter Alfred... förvirrande!
Eftersom våran Valter är minstingen i familjen kallas han ofta för Valtis... Lär han knappast gå med på vid 10...