Inlägg från: Smilla75 |Visa alla inlägg
  • Smilla75

Valter?

Jag vill gärna höra era tankar och associationer kring namnet Valter som vi funderar starkt på.

• Svar på tråden Valter?
  • Smilla75

Hur känner ni för att Valle kan bli smeknamn på skolan, det är ju inte så fint.

• Smilla75
    Anoke skrev 2010-05-28 21:15:34 följande:
    Jag tycker ändå att Valle är lite mer ovanligt smeknamn och att det låter helt ok jmf med Ville som det blir av tex Vilhelm (som vi också funderade på). Sen tänker jag att det kanske är skitsamma vad kompisarna i skolan kallar honom, det behöver ju inte ens relatera till namnet. Tex har vi en kompis som kallas för Rauken för att han kommer från Gotland och det är ju inte heller särskilt snyggt
    Ja, man vet ju inte vad det blir. Valter blev bra till er Elsa. Det bli nog bra till våra barn Malva och Ludvig med. Tyvärr säger vi bara Ludde, hoppas vi ids säga Valter...
  • Smilla75
    Lurvenpajsaren skrev 2010-05-28 21:19:37 följande:
    Ha!Här har jag en Walter som vi kallar för Walle dagarna i ända! Det är ju busfint ju! Ett jättefint namn, men jag ska väl inte rekommendera det för jag vill ju inte att alltför många ska ha samma fina namn som min son! ;)
    Haha, själv tänker jag 15-årig mopedist med fjunmustash men måste kanske inte bli så illa. Valter för mig är mörkhårig men precis som din är mina ljusa. Man vänjer väl sig.
Svar på tråden Valter?