6 åring som aldrig lyssnar-uppfostringsmetod?
hej,
jag har en vän som bett mig om hjälp och jag vet inbte vart jag ska vända mig så jag tänkte höra med er på FL först.
Vännen har en son som vi kan kalla X. X är 6 år och under en lång tid slutat lyssna eller bry sig om vad föräldrarna säger till honom. Han lyssnar inte på dem och gör ingenting som dem eller någon annan säger eller ber om. De har har använt olika metoder för att få honom att bry sig mer och lyssna och kunna diskutera och komma överens som olika vardagliga saker men det vägrar han göra.Han bryr sig helt enkelt inte om något eller någon. De har "straffat" honom(ej aga) men inte det har hjälpt heller. De har använt belöningsystem, mutat och bett och bönat men killen låtsas som om det regnar.
Föräldrarna vill kunna leka med honom, kommunicera med honom men det funkar inte för han bryr sig inte. Vad finns det att göra?Vet någon här någon uppfostringsmetod som kan tänkas hjälpa?Hur ska föräldrarna leka med honom och kommunicera med honom och få honom att lyssna och ta till sig det dem säger?