• Anonym (bi)

Hur funkar allt för er bi-tjejer som lever med en kille?

Jag är sambo med en man sedan 4-år och vi har ett barn. Jag har vetat att jag vart bi i ca 12 år. Jag har haft tjejer innan men mest killar.
    Har nu vart lycklig med min sambo i 4-år när jag träffat en tjej som jag känner alldeles för mycket för. Känner mig förälskad och vill bara vara nära henne. Inget har hänt och hon vet inget men jag känner mig både lycklig och lider nåt fruktansvärt av detta då jag tänker på henne hela tiden.

Hur funkar det för er andra bi-tjejer?
    Kommer det hålla på så här? jag kommer bli förälskad med jämna mellanrum i tjejer eller vad?
    Jag mår skit just nu...

• Svar på tråden Hur funkar allt för er bi-tjejer som lever med en kille?
  • Anonym (bi)

ingen som har samma problem?

• Anonym (också bi)

Jo, precis samma!!!

Har varit förälskad i en tjej nu i några månader och tycker att det är sk-tjobbigt. Tyvärr är hon nog inte bi alls så jag får lida i det tysta...

• Anonym (bi)

har du en kille också?

• Anonym (bimi)

Har inte varit så länge i mitt förhållande och är rätt nykär så jag har väl inte riktigt kommit dit ännu,men jag vet ju att den dagen kommer att komma,när jag vill och har behov av att vilja vara med en tjej igen

Min pojkvän är helt underbar på alla sätt och vis,men han accepterar inte bi el homosexuella,han tycker är onaturligt och äckligt

När jag berättade att jag var bisexuell,fick han en enorm chock och funderade ett långt tag innan han betämde sig för att han vlle ge oss en chans eftersom han älskade mig..

Just nu är det inget problem,men det kan ju bli...

• amasonas

Ärligt vad spelar det för roll om man är bi eller inte?!
    Man har ju valt sin partner och att leva ihop med henne/honom, då spelar det ju ingen roll om man kan bli attraherad av bägge könen. Vad har det med ens kärlek till sin sambo att göra?

Nä, blir man attraherad av någon annan och ännu värre är otrogen och sedan skyller på sin bisexuallitet så är man bara en simpel otrogen partner, inte konstigare än så faktiskt. Liväl som heterosexuella tjejer kan bli attraherade av andra män så kan bisexuella tjejer även bli attraherade av kvinnor men otrohet är otrohet vem man än är med oberoende av kön.

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • amasonas
    Anonym (bimi) skrev 2010-05-30 09:37:34 följande:
    Har inte varit så länge i mitt förhållande och är rätt nykär så jag har väl inte riktigt kommit dit ännu,men jag vet ju att den dagen kommer att komma,när jag vill och har behov av att vilja vara med en tjej igen Min pojkvän är helt underbar på alla sätt och vis,men han accepterar inte bi el homosexuella,han tycker är onaturligt och äckligt När jag berättade att jag var bisexuell,fick han en enorm chock och funderade ett långt tag innan han betämde sig för att han vlle ge oss en chans eftersom han älskade mig.. Just nu är det inget problem,men det kan ju bli...
    Är det samma i en heterosexuell relation då?

Att jag kan säga till min make att nä du....nu har jag inte haft en mörkhårig kille på länge, du vet ju att jag har de behoven älskling! Så nu tänker jag ligga med en mörkhårig.....

det håller ju inte, det är bara en ursäkt för att slippa vara trogen & få ligga med andra människor. Ingens make eller fru uppfyller ju den andres alla möjliga behov men inte går man någon annanstans och skaffar det då.
    Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Anonym (bimi)

Vem har sagt nått om att vara otrogen?

• Toboas

Jag håller helt med om att trohet och otrohet är samma sak oavsett läggning. Däremot så kan det nog vara lättare för partnern (eller som i TS fall kanske svårare) att acceptera "homosexuell otrohet" för att man inte känner sig hotad på samma sätt. Det dyker ju upp trådar här på FL där det diskuteras om det är ok med älskare/älskarinnor om partnern är helt ointresserad av sex - ibland på den ointresserades initativ. Sen hör det väl också till saken om personen är bisexuell men heteroamorös, då är ju hotet ännu mindre.

• linjes

Det är klart att otrohet är samma sak oavsett läggning

Jag är bisexuell och skulle absolut aldrig vara otrogen mot min pojkvän med en annan tjej,när jag pratade med honom om det så verkade det som om han trodde att jag som bisexuell trodde att reglerna var annorlunda,att vara med en annan tjej är helt ok och att det inte räknas som otrohet.....{#lang_emotions_undecided}

Jag räknar det absolut som otrohet och jag har aldrig och kommer aldrig vara otrogen mot den jag lever med

• Anonym (också bi)
    Anonym (bi) skrev 2010-05-30 00:23:35 följande:
    har du en kille också?
    Jo, jag har man och snart tre barn. Detta är första gången sedan jag träffade honom som jag fallit för någon annan.

Tappade lusten att skriva här pga otrohetsdiskussionen. Det är så synd att man jämt ska bli dömd på fl.
  • Anonym (R)

Otrohet är det när man bryter det man lovat eller ljuger om det. Vart gränsen går är olika för alla.
    Är det ok för din kille att du träffar en tjej så är det ju upp till dig om det är ok eller inte.
    Gör det du/ni känner dig bekväm med och skit i vad alla andra tycker.

Om det är vanligt eller inte har jag ingen aning om. Men jag antar att det förekommer i de flesta förhållanden.

Svar på tråden Hur funkar allt för er bi-tjejer som lever med en kille?