• Lantani

Poäng barnfotölj från ikea. Erfarenheter?

Vi är väldigt inne på att köpa en barnfotölj till sonen, som är 1,5 år nu. Sonen sitter ofta på golvet på morgonen och kollar på tv, så det skulle nog vara lite skönare för honom med en fotölj istället!

Ska till ikea imorgon och skulle gärna vilja höra vad andra tycker o om den.

• Svar på tråden Poäng barnfotölj från ikea. Erfarenheter?
  • TheMother

Har också tänkt införskaffa en sådan fotölj till min son, kommer dock vänta lite innan jag gör det så han blir lite större först. Kanske blir lagomt i julklapp för min, tror jag.

Mamma till Anton 080920
  • Kajak

Barnen älskar den!

Köpte först en sen slås barnen om den så köpte vi en till.
    Nu sitteräldsta (4år) i vår vanlig fotöljen medan småsyskon (snart 3 år och 1,5 år) sitter i dom nu.
    Yngsta sitter ibland på fotöljen eller i en saccosäck om äldsta sitter i barnfotöljen.

Äntligen är hon här! 27 maj kl 07.37.
  • måntroll

min lilla tjej använder den jämt ,, sen hon va ca 1 år, hon är 2 nu

• ploten

Om man, som vi, har barn som inte sitter stilla tippar den framåt och barnet får fåtöljen över sig. Eller, det räcker egentligen att barnet sätter sig ner lugnt men lite för långt fram på sitsen, vilket små barn gärna gör när benen inte är längre än så. Minns inte om sonen hade hunnit fylla 2 när vi köpte den, men däromkring. Den tippade över honom flera gånger varje dag. Men eftersom både han och golven är tåliga hade vi kvar fåtöljen i alla fall. Nu fyller han snart 3 och tippar inte lika mycket längre. Men jag har fler än en gång funderat på att höra av mig till IKEA och fråga vad de menar med "barnfåtölj", vilka/hur gamla barn de testat den på och vilka säkerhetskrav de egentligen ställer på sina produkter när det är så uppenbart att den tippar av minsta lilla. Vår kille gillar dock sin fåtölj.

Svar på tråden Poäng barnfotölj från ikea. Erfarenheter?