Inlägg från: ViceGuy |Visa alla inlägg
  • ViceGuy

Troll?

Troll är fenomen som existerar på i princip alla diskussions-forum på internet. De uppenbara trollen pekas ut, och ignoreras sedan av den stora massan. It's how the internet works.

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • ViceGuy
    pyretochbönan0809 skrev 2010-06-01 15:31:47 följande:
    Men VARFÖR bry sig så mycket? Troll skulle ju inte finnas om de inte fick någon uppmärksamhet?
    Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
    Bryr och bryr. Kan inte prata för någon annan men personligen bryr jag mig givetvis inte om troll. När man vant sig med trollen så lär man sig urskilja dom ganska lätt och således sluta mata dom.

De lever på uppmärksamhet som du säger och det bästa man kan göra är att ignorera dom.
    The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • ViceGuy
    pyretochbönan0809 skrev 2010-06-01 16:00:47 följande:
    Intressant fenomen....men som jag i början skrev: ett forum är ju till för alla. OM nu någon väljer att ljuga så får det väl stå för dem?
    Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
    Ja, klart man får ljuga. Men hur kul är det att befinna sig på ett forum där användarna består av en massa troll?

Måste finnas en viss kvalitet och seriositet i diskussionsforum om de ska vara till någon nytta. Annars förvandlas forumet till en sandlåda som ingen förutom trollen vill vara i.
Svar på tråden Troll?