Inlägg från: pyretochbönan0809 |Visa alla inlägg
  • pyretochbönan0809

Troll?

Jag läste precis i en tråd där ts anklagas för att vara ett troll. Varför?
    Och som ett öppet forum borde det väl vara ok att skriva i stort sett vad man vill såvida det inte skadar någon?

Jag lägger det här under etik för att det för mig är falskt beteende. Om man inte tror på ts så varför engagera sig? Öppet forum = man har själv ett val.

Vad är era åsikter om detta?

(Jag har själv blivit anklagad för att vara ett troll och det gick så långt att personen ifråga som anklagade mig blev avstängd och jag bytte nick, så jag vet vad det innebär.)

Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
  • Svar på tråden Troll?
  • pyretochbönan0809

Ingen som har något att säga om det här? Ni som anklagar folk t.ex?

• pyretochbönan0809
    Bellis perennis skrev 2010-05-30 16:37:46 följande:
    Jag håller med dig.Om man anser att en tråd är troll liknande eller någon medlem så är det bättre att vända sig till supporten med sina misstankar istället för att dra upp det i ett forum. Förstör otroligt mycket i en tråd som faktiskt kanske är sann. Sedan har man ju också ett eget val, tycker man att en tråd är oseriös är det ingen som tvingar en att delta. Är väl något jag alltid förundrats över i internetvärlden, hur folk deltar i trådar, bloggar ect och avskyr ämnet, tror inte på det ock är jätte irriterade, varför liksom? Bättre att lägga sin energie på roliga, givande diskussioner tycker jag
    Ja, eller hur

Jag hade faktiskt hoppats på att någon som gjort så här skulle svara också
  • pyretochbönan0809
    ViceGuy skrev 2010-06-01 11:09:38 följande:

Troll är fenomen som existerar på i princip alla diskussions-forum på internet. De uppenbara trollen pekas ut, och ignoreras sedan av den stora massan. It's how the internet works.

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
    Men VARFÖR bry sig så mycket? Troll skulle ju inte finnas om de inte fick någon uppmärksamhet?
  • pyretochbönan0809
    ViceGuy skrev 2010-06-01 15:57:18 följande:
    Bryr och bryr. Kan inte prata för någon annan men personligen bryr jag mig givetvis inte om troll. När man vant sig med trollen så lär man sig urskilja dom ganska lätt och således sluta mata dom.

De lever på uppmärksamhet som du säger och det bästa man kan göra är att ignorera dom.
    The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
    Intressant fenomen....men som jag i början skrev: ett forum är ju till för alla. OM nu någon väljer att ljuga så får det väl stå för dem?
  • pyretochbönan0809
    de Robespierre skrev 2010-06-01 16:04:55 följande:
    Problemet är när en person (troll) postar något som först är seriöst men när folk svarar så visar personen sitt rätta jag. Att personen har gjort det endast för sitt egna höga nöjes skull och inte för att få råd eller ha en seriös debatt. För en som trollar (eng: trolling = "agna/fiska")
    är inte intresserad av svaren. Personen är bara intresserad av sina egna inlägg som skall fortsätta att få folk att reagera.

Hm, det har jag inte tänkt på...Tråden som jag reagerade på var en där ts ville berätta sin historia för att den är väldigt ovanlig och bad i ts om råd för hur hon skulle skriva om den. Hon uppmanade folk att fråga saker de undrade över och svarade på dem utan några omskrivningar. Det kanske är att fiska uppmärksamhet, vad vet jag, men inte verkade det som att hon struntade i svaren hon fick iaf...Det jag reagerade på i första hand var att det verkade som att folk började skrika "TROLL" på en gång utan att läsa hennes svar, bara för att det var en ovanlig historia. Inte helt seriöst om ni frågar mig....
Svar på tråden Troll?