• Karamellan

Söker efter texten till en ramsa..

Jezamine skrev 2010-05-30 21:45:56 följande:
    Den finns inte.Jag tror TS version är en som är lite omgjord
    Omgjord eller inte, den finns uppenbarligen.
    Smart may have all the answers but stupid have all the interesting questions.
  • Karamellan
    Jezamine skrev 2010-05-30 21:49:17 följande:
    Var någonstans?
    MammaHela skrev 2010-05-30 21:45:19 följande:
    Pelle plutt, plutt plutt, tog ett skutt, skutt, skutt flera mil, mil, mil            (visa brett med armarna) som en pil,pil,pil             (visa pil med fingret) Kom ha hem,hem,hem             (fingrerna  mot dig) klockan fem, fem, fem   (visa fem med fingrarna) Fick han gröt, grö, gröt        (Åt gröt) som var söt, söt, söt    
  • Karamellan

Kejrå *tar på mig poethatten*

Pelle topp topp topp
    tog ett hopp hopp hopp
    fyra mil mil mil som en pil pil pil
    Kom ha hem,hem,hem             (fingrerna  mot dig)
    klockan fem, fem, fem   (visa fem med fingrarna)
    Fick han gröt, grö, gröt        (Åt gröt)
    som var söt, söt, söt          (smacka med fingret)

Tadaa!!! (Rätt nöjd om jag får säga det själv)

• Karamellan
    Jezamine skrev 2010-05-30 21:55:54 följande:
    Jag har hela tiden menat ramsan som står i trådstarten Den börjar såhär: Pelle topp topp topp tog ett hopp hopp hopp fyra mil mil mil som en pil pil pil..... den finns inte..el så kan ni googla fram den isf
    Den finns viss. Jag har precis skrivit den!
    Karamellan skrev 2010-05-30 21:54:23 följande:
    Kejrå *tar på mig poethatten* Pelle topp topp topp tog ett hopp hopp hopp fyra mil mil mil som en pil pil pil Kom ha hem,hem,hem             (fingrerna  mot dig) klockan fem, fem, fem   (visa fem med fingrarna) Fick han gröt, grö, gröt        (Åt gröt) som var söt, söt, söt          (smacka med fingret) Tadaa!!! (Rätt nöjd om jag får säga det själv)
    Samtliga har naturligtvis tillstånd att göra vad fan ni vill med den
Svar på tråden Söker efter texten till en ramsa..