• Fragile Angel

Röka inne, eller lämna barnet ensamt

Du befinner dig i en lägenhet på 30 kvadrat. Det är bara du och din 3 månader gamla bebis i lägenheten. Nu måste du röka en cigarett! Jo du måste, annars går världen under! Sådana är villkoren och du får inte ändra på dem .
    Barnet ligger och sover i sin trygga spjälsäng. Hur gör du? Röker inne, eller röker ute och lämnar barnet ensamt hemma.

Det finns inga nymodigheter att övervaka barnet med, medans du är borta...
    ¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-30 22:44
    Det finns ingen balkong!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Röka inne, eller lämna barnet ensamt
  • Shasti

Öppna fönstret och luta sig ut och blåsa ut röken. Eller ställa sig under köksfläkten. Problem solved .

• Lenk
    TezzyBump skrev 2010-05-30 22:27:33 följande:
    Varför röka överhuvudtaget när man har en 3 månaders?
    Det framgår inte i frågan och är därför irrelevant
  • MysTic PrincesS

Kör en repris på mitt svar

Går ut och röker. Ni kan inte ana hur fort man kan röka en cigg speciellt om världen riskerar att gå under {#lang_emotions_dreamer}

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Busbellan

Jag hade gått ut, ungen klarar sig en stund.
    Har gått ut snabba rundor när mina barn varit så små och legat i sängen även om det inte varit skut läge. Mina barn har även fått sitta kvar och sovit i bilen medans jag gått in, det är väl ungefär samma sak

Mamma till Nora, August och Ella
  • IssaBL
    MysTic PrincesS skrev 2010-05-30 22:29:32 följande:
    Kör en repris på mitt svar Går ut och röker. Ni kan inte ana hur fort man kan röka en cigg speciellt om världen riskerar att gå under
    Haha precis, det tar inte länge att röka en cigg, speciellt inte om man har bråttom! JAg hade gått ut.
  • ElmaJ

Gått ut.

Ni som stannar inne, tror ni på fullaste allvar att barnet inte klarar sig i en och en halv minut( och nu tog jag i) utan er?

Om ni då står där under fläkten/ut genom fönstret och ser att er man/sambo/fru faller ner avsvimmad utanför. Går ni inte ut då?

• Lussekatten87

Lämna barnet ensamt för EN cigg är väl inte så farligt.

Svar på tråden Röka inne, eller lämna barnet ensamt