• Anonym (viktproblem)

Erfarenhet av Xenical någon?

Funderar om någon har erfarenhet av Xenical?
    Hur mycket har ni gått ner i vikt?
    På hur många månader/år?
    Mycket biverkningar?
    Hur levde du i förhållande till maten under tiden du tog Xenical?

Är det svårt att få hjälp från läkare att få dom pillerna om man har provat det mesta och inte gått ner ett enda kilo? Och får man dom om man har ett BMI på 36?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Erfarenhet av Xenical någon?
  • Anonym

Xenical vill de väl inte skriva ut längre öht?

De hjälper genom att visa när du intagit för mycket fett. Dvs genom att du skiter på dig orange olja..

• Anonym (Inte jag)

Jag har själv aldrig testat dom, men jag vet dom som tagit dessa tabl, bla en som var mkt överviktig, hon gick ner ca 30 kg.

Det som jag vet är att man ska vara försiktig med FÖR fet mat, eftersom tabl gör att fettet kommer ut som det är så kan det sätta lite FÖR bra fart i magen.

• Anonym (alli)

Du kan köpa alli på apoteket istället. Det är samma typ av medicin som tar med sig fettet ut via bajset men som en annan skrev så måste man vara försiktig med fettet för annars kan du få diarré.

• Anonym (viktproblem)
    Anonym (alli) skrev 2010-05-31 08:35:31 följande:
    Du kan köpa alli på apoteket istället. Det är samma typ av medicin som tar med sig fettet ut via bajset men som en annan skrev så måste man vara försiktig med fettet för annars kan du få diarré.
    Ok, har du provat Alli själv? Vet att dom är svagare än Xenical, men att dom funkar på samma typ av sätt. Klart jag skulle vilja ha Xenicalen istället då dom är starkare, men kanske inte värt det!?
  • Anonym

Alli är halva styrkan av Xenical. Alltså, ta dubbla dosen av Alli och vips är du uppe i "Xenical"-styrka.

• Anonym (alli)

Jo jag har testat men jag lyckades inte hålla nere fettet och fick diarré och efter en vecka gav jag upp.

• Anonym (viktproblem)
    Anonym (alli) skrev 2010-05-31 08:59:33 följande:
    Jo jag har testat men jag lyckades inte hålla nere fettet och fick diarré och efter en vecka gav jag upp.
    Åhh fy då... ja det vill jag ju inte vara med om... Nu vet jag ju iofs inte om det räknas med alla fetter eller så...
  • Anonym (viktproblem)
    Anonym skrev 2010-05-31 08:57:08 följande:
    Alli är halva styrkan av Xenical. Alltså, ta dubbla dosen av Alli och vips är du uppe i "Xenical"-styrka.
    Men blir det inte dubbelt så dyrt med det då!?
  • Anonym

Inlägg 8: Det blir ju dyrare men jag vet inte hur mycket.

• Anonym

Tycker att du ska prova något annat. Som att lägga om kosten. Alli och Xenical är inte bra för kroppen  (och inte heller för det sociala livet..) Det är inga mirkalepiller som tar bort fett, det enda de gör ar att visa dig när du ätit för mycket fett (genom orangea olje-diareer, som inte ens går att skura bort från toaletten.) De tar även bort viktiga ämnen du behöver i kroppen.

Svar på tråden Erfarenhet av Xenical någon?