• Tjingsen

Allergiförskola efterlyses i Stockholm!

Hej,

Har en väninna som stött på ett litet problem. Har en son på 3år som är pälsdjurs- och matallergiker (kraftig allergi). De hittar ingen barnomsorg!! I Stockholm finns 3 st allergidagis, men de riktar sig endast till matallergiker. Alla tips på privata förskolor eller "dagmammor" tas gladeligen emot!!! Ni med allergiska barn... hur gör ni?

• Svar på tråden Allergiförskola efterlyses i Stockholm!
  • lilla my2

Jag var på studiebesök i bergshamra i stockholm när jag gick förskollärar utbildningen, där fanns en allergiförskola..................... men jag kommer inte ihåg mer. Ring och fråga kommunerna!!!!

• Tjingsen

Hon har talat med kommunerna och de har ingen barnomsorg som riktar sig till pälsdjursallergiker... lite trist. Tjejen med problemet är inte medlem på Familjeliv, så jag har lovat att höra mig för

• Alvi

I Rissne fanns det för några år sen en allergiförskola... vet inte om den finns kvar... Den KAN heta Krokodilen, men jag kan även ha helt fel... På Mjölnerbacken...

• Tjingsen

Tusen tack. Har tipsat min kompis om att ringa Rissne... Håller tummarna för att det löser sig. Några flera tips?

• Tjingsen

Några tips på södra sidan av stan?

Svar på tråden Allergiförskola efterlyses i Stockholm!