Inlägg från: Mirramis |Visa alla inlägg
  • Mirramis

    BF Februari 2011

    2 feb - Smulan11, Första barnet, Kristinehamn
    2 feb - MrsGlad, Andra barnet, Malmö
    4 feb - liar, andra barnet, Stockholm
    4 feb - Rosbruden, första barnet, Malmö
    5 feb - spigg, andra barnet, Stockholm
    6 feb - östersund90, första barnet, Östersund
    6 feb - Lantlolla, första barnet, Stockholm
    6 feb - sara sthlm, andra barnet, Stockholm
    6 feb - Familjen L, andra barnet, Uppsala
    7 feb - Angelgirl84, andra barnet, Mellerud
    7 feb - Nanna08, första barnet, Malmö
    7 feb - carrobarro84, första barnet, Malmö
    7feb- mamma3e, tredje barnet, Borlänge
    7 ffeb- Mirramis, 1:a barnet, Västragötaland
    8 feb - misssanna, andra barnet, Nynäshamn
    9 feb - Lovetove, första barnet, Stockholm
    9 feb- maria1989, första barnet, Borås
    10 feb - TjockTjinona, första barnet, Mölndal
    10 feb - Linnen, första barnet, Gävle
    11 feb - Svala, andra barnet
    11 feb - inga76, första barnet
    13 feb - TvåblirEn, första barnet, Göteborg
    13 feb - Sockan, första barnet, Norrtälje
    13 feb - Heavenlyjunkies, tredje barnet
    14 feb- Luddesmamma84, andra barnet, Örebro
    15 feb - Cattis01, fjärde barnet, Stockholm
    18 feb - Åsasåsa, första barnet, Bromma
    21 feb - Lortdocka, första barnet, Olofström
    22 feb- Hannah med H, 1a barnet
    26 feb - Bebis 2007, andra barnet
    28 Feb - TrollBoll, andra barnet, Växjö

    Hej, hoppar in i er tråd om det går bra=)
    Jag är gravid i vecka 9 med mitt första barn. Har varit på första besöket hos BM och ska på andra besöket nästa vecka. Då blir det blodprov och lite annat antar jag. Slutade med P-piller i januari så det tog sig relativt fort.
    Har inte hunnit läsa så mycket om er än men det ska bli kul att göra det nu.

    Hur har midsommar varit för er?
    Jag arbetade tyvärr så jag får väl fira lite mer nästa år då är jag ju mammaledig om allt går vägen=)
    Nu har jag semester och njyer av sommaren och ledigheten. Underbart!

    Ha det gott!

  • Mirramis

    Hej alla.
    Har nu läst så gott som hela tråden och det verkar vara full fart här.
    Läste om Ladycocos och jag är verkligen ledsen för din skull. Något vi alla fasar för.
    Jag har haft tre snå blödningar, en när första mensen skulle kpmmit och sedan två efter det. Blir ju som du Svala orolig för att något inte står rätt till.
    Mår inte illa längre och matlusten är bättre och magen molar inte men brösten är svullna och jätte ömma i alla fall... önskar jag mådde illa så jag veta tt jag har symtom.
    Ska till MVC på tisdag och ta prover och allt sånt så jag får väl be henne göra ett gravtest för att se så den säkert sitter kvar. Men visst ska missfall kännas, mycket? Och blöda mer än ett ynka drag med toapappret?

    Ne nu ska jag tänka positivt. Ingen viktuppgångän dock och inte kan jag känna livmodern om jag trycker på magen vid blygdbenet heller. Kan ni det?

    Kram från mig

  • Mirramis

    Skönt att lugnet lägger sig. Jag testade igen i alla fall och det visade gravid vilket jag vet inte är hundra men det känns ändå bra på något vis.

    Jag har berättat för min syster, bror och min bästa vän. Min bästa vän ska också ha en bäbis vilket hon valde att inte berätta för mig dock vilket känns tråkigt när jag anförtrott mig åt henne...

    Föräldrarna ska få veta när hela vecka 12 är gången vilket blir i första veckan av augusti. När ska du berätta? Har du sagt det till någon annan?

    Idag ska jag ut och tälta på en ö i en sjö med min sambo=) Ska bli super mysigt. Han vet att vi ska bort men inte vart och vad vi ska göra. Han älskar att fiska så jag tror han kommer gilla det=)

    Ha en underbar fredag så ses vi kanske här imorgon igen=)
    Kram

  • Mirramis

    Å vad kul med hjärtljud. Jag var p MVC idag och tog blodprov mm. Enligt Familjelivs beräkning är jag i vecka 9+6 men enligt BMs beräkning är vi i vecka 11+4 så jag vet inte hur jag ska räkna.
    Vi fick inte höra hjärtljud men nu har vi fått papper och i vecka 15 ska ci ringa och boka tid för UL och i vecka 24 ska vi tillbaka till MVC och då får vi lyssna på hjärtat=)

    Känner mig mycket lugnare nu. Hoppas att allt är ok och är det inte det så ringer de väl från MVC i så fall.

    Svala angående attd et är svårt att dölja för folk när man inte kan dricka etc så sprang vi på arbetskamrater en kort bit från MVC, kändes genomskinligt... jag sa att jag varit hos tandläkaren men varför skulle min sambo med dit i så fall... haha Sen har jag varit shaffis mycket det sista så det börjar väl bli märkbart för folk snart att vi inte turas om.
    Men nu är semestern slut så då blir det mindre öl och grillning.

    MySweetChokolat vad härligt ´med en liten=) Klart det blir en shock när det är oväntat och oplanderat men minst lika kul i alla fall=)

  • Mirramis
    MySweetChocolat det kan vara bra att äta "Mitt val kvinna" Finns på apoteket. Är viktigt att man får i sig folat nu i början och i den multivitaminen ska det finnas allt man behöver. En om dagen genom hela graviditeten rekomenderade min BM.
    Vad ska man annars tänka på... att inte sola för mycket, man kan få pigmentfläckar som inte försvinner.
    Inte äta insjöfisk, dricka alkohol, röka/snusa eller äta gammal mat =)

    TjockTjinona hoppas det känns rätt för dig. Man måste ju alltid göra sina val här i livet och alla är inte lätta. Men man känner nog innerst inne om man vill eller inte vill fullfölja graviditeten. All lycka till dig!

    Tränar ni något nu eller tar ni det mer lugnt?
    Jag försöker hålla igång kanske lite extra mycket nu. Går på gym och försöker stärka upp ryggen i förebyggande syfte. Hoppas kroppen inte tar för mycket stryk av graviditeten utan att man kommer tillbaka i form ganska snabbt igen.

    Kram på er!!!!
  • Mirramis
    Svala Ja martyr får det bli tills första veckan i augusti. Inte så långt kvar innan vi kan berätta i alla fall=)

    Sooff vad kul med VUL=) Hur kommer det sig att du gör det så tidigt?
    Å skulle också vilja göra det.  Lyssna på hjärtljuden med så man verkligen vet att det växer ett litet knyte där inne.

    Idag var det stranden för hela slanten. Har varit ett himla svängande på mitt humör idag och min stackars sambo har fått ta en del skit=( Han sover på soffan nu, är väl helt slutkörd stackarn=)

    Var som sagt på MVC igår och nu idag och även igår på dagen så kände jag av magen mycket mer igen. Har kanske inte vågat känna efter för att inte hoppas för mycket...
    Efter MVC kändes det mer på riktigt igen.

    Min syster har kämpat med hormoner och även gjort IVF så jag har inte haft så bra inställning till min möjlighet att få barn tidigare... nästan ställt in mig på att det inte skulle funka så nervositeten hänger nog i sin ännu... knepigt det där... men gravid är jag och innerst inne vet jag att knytet mår fint där inne=)

    Hur känner ni? Är det mycket oro eller bara glädje?

    Kram från mig!!!
  • Mirramis

    Å underbart att få höra att alltär bra och hur stor den lilla/lille är=)  *Avundsjuk* Jag får nog snällt vänta tills jag är i vecka 18. Men det går nog bra det med.

    Jag mår också oförskämt bra. Jag är inte illamående längre och jag har inte ont annat än i brösten. Magen molar men gör inte ont. Jag bara känner att det är något på g där inne. Mitt blodtryck ligger himlans lågt i vanliga fall och på MVC hade jag 103/65. Känner mig lite yr på mornarna men annars stör det mig inte så mycket.

    Vältränad kan man nog inte kalla mig. Men jag försöker så gott jag kan. Jag gillar att cykla så det blir några mil i veckan. Sen att jag styrketränar är pga mitt jobb. Är väl stark från barnsben då jag vuxit upp på landet men har aldrig styrketränat så värts mycket. Nu har jag ett jobb där jag måste vara stark och orka bära tungt etc så nu håller jag mest på att lära mig hur jag ska göra. Min sambo är duktig på det där så han får visa hur man ska greja. Annars har motionsträning varit det jag tyckt var kul. Har allt ett extra lager med fett om vintern bli kall haha.

    Rör ni mycket på er?

    Foglossning låter som något väldigt jobbigt. Har hört om folk som får sitta i rullstol för att de har så mycket. Det slipper jag helst.

    Nu ska jag äta frukost, duscha och se vad jag ska hitta på idag. Två lediga dagar till innan jobbet börjar igen...

    Kram kram

  • Mirramis

    Härligt=)

    Jag håller med dig MySweetChokolat att det känns oroligt och overkligt fram tills ul eller tills man kan känna på magen att livmodern blir större där inne. Proof of life vore skönt.
    Jobbit med jobbet att det känns tungt. Hoppas attd et kommer gå bra i alla fall.

    Ska ni söka havandeskapspenning de sista två månaderna?
    Fick just förlängt mitt vikariat till 9e januari och förlänger de mig igen efter det så har jag fast jobb sen vilket vore så underbart. Kan ju inte dölja min graviditet på jobbet tills dess haha men jag tror att min chef är shysst. Hoppas det i alla fall.

    Ingen viktuppgång här ännu. Hur har ni det på den fronten. Jag vägde 67,1 när jag plussade och nu 66,9 så det ligger väldigt stabilt. Har tappat matlusten då det gäller varm mat så som köttbullar eller korvstroganoff och sånt. Blir mycket sallad och så får jag tvinga i mig lite mer näringsrik mat. Känner ni av något annorlunda med era matvanor?
    Har börjat må illa nu de sista två dagarna och jag har knappt mått illa alls innan så det känns ju surt.

    Kräktes på jobbet igår men sa att jag var åksjuk. Vilket jag nog var också. En blandning av båda kanske.

    He en underbar söndag tjejer!!!

  • Mirramis

    Å Svala vad kul att berätta för föräldrarna. Längtar tills om en till två veckor då vi kan göra det=)
    Klart att det blir lite lugnare besked när det är nr 2 men ändå minst lika kul. Hur gammal är nr 1?
    Foglossningar hoppas jag slippa. Det verkar väldigt jobbigt enligt det man hört och de jag känner som haft det. Min ena kompis fick ljumskbråck vilket inte heller var direkt roligt.

    Min BM berättade om vattenjympa som de startar med i höst eller vinter någon gång. Tänkte jag skulle prova det. För som du Svala går och simmar varje vecka tror jag är nyttigt. Ju mer magen växer ju mer ansträngande blir ju vanlig träning så som promenader, cykling etc. Vattnet tar ju tyngden från magen vilket säkert kommer vara jätte skönt när man kommit så långt. 

    MySweetChockolate jobbigt med mardrömmar. Det har jag inte haft hittills. Men jag hade en period för ett år sedan då jag drömde att jag fick barn och attd et dog eller att jag glömde att jag fått det så det låg och var alldeles kallt och utsvultet... riktigt hemskt.
    Illamåendet får väl gå så länge man slipper spy. Har jag bara gjort två gånger så det är nog ändå ganska lindrigt.
    Hoppas ditt går över snart med då.
    Nu har inte BIM-listan varit med på länge. Ska vi uppdatera den kanske och se vilka som fortfarande följer tråden?

    Nu ska jag iväg till MVC. Har ställt upp i en koststudie så nu ska jag dit och träffa dietisten. Blir en intervju och så har de tagit blodprov och så fick jag fylla i en enkät. När bäbisen kommer ska de även ta ett blodprov på navelsträngen. Vad de nu ska med de till. Men jag jobbar ju inom vården och då får man väl ställa upp. Vet ju vilken nytta det gör med alla studier som görs hit och dit=)

    Kram på er flickor!!!

    {#emotions_dlg.flower}BIM{#emotions_dlg.flower}Mirramiss nu i Vecka 12 BIM 2011-02-07

  • Mirramis

    nej men... nu skrev jag BIM lista haha. BF lista är det ju. Näste kvinna på tur får gärna ändra det haha.

    Kram

  • Mirramis

    Hej hopp igen!


    Hej Linnen vad kul, vi ska ju ha i princip samtidigt du och jag=) Är det första barnet för dig med? Hur har du mått så här långt?


    Idag hos dietisten var det lite frågor och så men det gick ändå ganska fort. När hon var klar och jag skulle gå så sa hon att studien sponsras av Libero och så fick jag ett blöjpaket med 90 blöjor och en påse med ett pkt våtsevertter, en babykeps och en tygbok. Super kul tyckte jag men hur ska jag kunna springa över halva till bilen stan utan att någon ska se det gigantiska paketet med blöjor=) Jag fick gå bakvägen upp på parkeringshuset för att slippa gå igenom alla affärer. Tror att jag gick obemärkt förbi i alla fall haha.

    Efter det besöket åkte jag till min mamma som bor på landet och så skulle vi ut och springa. 1 mil. Har jag aldrig sprungit förut utan bara 5km så det blev verkligen upp till bevis. Det gick bra *STOLT* men magen gillade det inte efteråt. Spände och ömmade när jag kom hem så det får nog bli lugnt med springning i fortsättningen. 5km kanske är lagom med liten i magen. Sen orkar man väl inte springa heller när magen växer ännu mer.

    Har ni tagit magbilder? Jag tog en i vecka 5 och en i vecka 10, och 11. Tänkte ta en varje vecka nu och se vad som händer. Tycker själv inte att det syns ännu men min sambo tyckte att han kunde se en pytte skillnad få första och sista kortet=)

    Flyttar med BF listan igen=)
    Skriver in BIM med så vi inte missar någon

    SoligBIMSolig


    {#emotions_dlg.flower}BF{#emotions_dlg.flower}Mirramiss nu i Vecka 12 BF 2011-02-07
    Linnen nu i vecka 11 BF 2011-02-10
    Svala
    MySweetChockolate
    Trollboll
    Sooff
  • Mirramis
    MySweetChocolate skrev 2010-07-22 13:19:58 följande:
    Hej på er tjejer!

    Var och gjorde ett VUL idag, ingen bebis. Läkaren sa något om att det var tomt i "säcken" eller vad han pratade om, och så markerade han två punkter på skärmen i säcken och sa att om allt hade varit bra hade vi sett ett litet foster där. Men det gjorde han inte... Han sa att något var konstigt och att veckorna inte stämde. Frågade när jag gjorde gravtestet och lite sånt. Men, nej... Ingen bebis i min mage.

    Så nu lär jag väl upp igen och göra en medicinsk abort. Eller ja, ta bort resterna av fostret som inte finns?

    Jag fattar ingenting, känner mig helt tom och konstig.
    Vadfan. Vi som var så glada. Jag bet ihop där på gyn.mottagningen men killen började gråta.
    Han blev verkligen ledsen...

    Och nu inbillar jag mig en massa saker, att kanske det visst finns en bebis där. Men att läkaren inte lyckades hitta på den för att veckorna inte stämde? Tänk om jag tar bort ett levande foster... Åh, man är bra knäpp alltså! Tänker man inte på det ena dumma sättet så tänker man då fan på det andra!

    Jag vill INTE göra en skrapning!
    Fan för hur det blev!!!!!!!!!! Men det var väl inte meningen helt enkelt.

    Lycka till nu tjejer och jag hoppas era graviditeter kommer fortsätta bra och som planerat med lyckliga slut!
    Men vännen å vad ledsen jag blir för er skull.
    Jag förstår verkligen att du känner dig osäker så jag håller med Svala, försök att få ett VUL till så att ni är 100% på att det inte finns någon liten där inneRynkar på näsan

    Ni får ta nya tag när allt är över och börja om igen. Vet att det känns super tungt, min syster var med om samma sak. Åkte och gjorde ett ultraljud i tron att allt var bra och den lilla/lille hade gett upp över två veckor tidigare. Känslan och tårarna var inte roliga.

    All lycka till, jag hoppas du stannar kvar hos oss  så vi kan kämpa med dig.

    Kramar från mig
  • Mirramis

    Nu ska jag till jobbet, lite segt, somnade med huvudvärk igår och vaknade med den idag =(

    Å vad jag vill ha ett UL nu så jag kan veta att allt är ok. Men det känns så trots allt. Som att liten växer och frodas där inne.=)
    Hoppas ni har det bra ?
    Igår berättade min sambo för sin bror och imorgon ska vi berätta för hans föräldrar och på onsdag kväll för mina. Ska bli så kul, kommer nog kännas mer verkligt när man kan prata mer öppet om det=)

    Ha en underbar dag tjejer!

  • Mirramis

    Svala ja det kanske beror på graviditeten, så långt har jag inte tänkt=)

    Sovit lite dåligt med. Min sambo är förkyld och snarkar så taket lyfter hemma (snarkar aldrig annars) så jag har fått sova med öronproppar vilket inte är så kul. Hör knappt väckarklockan bara för det=)

    Vad kul att kunna prata helt öppet om det nu. Längtar tils vi sagt det så det inte är hemligt. Vet inte när vi ska säga till "alla" men så fort närmsta vet sprids det nog ganska snabbt.

    Nej nu ska jag jobba vidare. Ha det super!

  • Mirramis

    Ja nej någon havandeskapsförgiftning berodde det nog inte på.  Nu är Huvudvärken i alla fall över vilket är skönt. Har däremot börjat känna av foglossningar (REDAN!!Skrikandes!!) bak vid svanskotan.Men jag hoppas det går över för det var lite mindre ont i natt. Natten innan kunde jag inte ens sova.

    Å ja min sambos föräldrar blev så glada så de grät, speciellt min svärmor. Jag har skicaket efter ett kort på dem med texten "farmor och farfar" under och när hon såg vad det verkligen stog så kom tårarna direkt=) Det är första barnbarnet på den sidan så det är ju lite speciellt. Blev mycket babyprat sen=)

    Mina föräldrar tog det lite lugnare. Blev jätte glada de med så klart, inget de hade räknat med eller anat så det var kul. Nu tittar vi på hus med så det blev mycket prat om det. Var på visning igår och vi är jätte sugna på det båda två så nu är det nog mest priset som avgör...

    Har inte berättat för alla vänner än utan tar det som det faller sig tänkte jag. På jobbet blir det nog att det får komma fram när det kommer fram. Säger kanske efter Ultraljudet om allt ser bra ut men tänker inte själv säga något innan dess. Ryktet kanske hinner före vem vet...

    Idag blir det fönsterputsning och dammsugning. Skönt att få det gjort. Är ju ändå inte så roligt väder=(

    kram kram

  • Mirramis

    Ja det var super kul! jag berättar också för vännerna när tillfälle ges tänkte jag. Kommer det ut på facebook (som halva släkten har) så vore det ju tråkigt om jag inte hunnit säga något till dem innan.

    Vi bor i en 2a på 69m2 så det är lite knappt med plats när trollet kommer i februari. Hoppas på huset vi kollade på men sambon ska bort i fyra dagar så vi får se hur buden ligger när han kommer hem igen.
    Kikade också på att bygga först mend et är svårt att hitta en bra tomt och det blir dyrt, kommer landa på 3milj och det är lite saftigt nu om räntorna stiger. Kan man köpa ett helrenoverat för 2milj så är det ju en stor skillnad i räntekostnad i alla fall.

    Vad är det för hus ni ska kolla på då? Det vi kollade på är en villa på landet på ca 150m2. Jätte fin och inget behov av renovering. Utgångspris 2,1 så vi får väl se...

    Foglossningen har lättat lite, hoppas den försvinner, är helst utan =)

  • Mirramis

    Ja jag är benägen att hålla med. Bara du och jag som skriver nästan. Vi kanske borde dyka in i någon annan tråd och se om det är mer fart?


     


    Lånade en liten apparat av min kompis idag så nu har jag hört hjärtljuden. Känns så himla skönt och lugnande. Nu tänker jag bara koppla av och sluta oroa mig så mycket=)

  • Mirramis

    Jag har varit aktiv i en tråd under en annan synomym (Jasis). Den tråden är jätte mysig. Ca 7 aktiva tjejer som skriver om bra och positiva saker. Om graviditeten men även annat kul i livet. Den BF-listan är kring då vi ska ha så jag tror du skulle gilla tråden. Vi följdes åt från att vi slutade med preventivmedel till plus och nu vidare. Har kommit in ett par nya under tiden och några trillat ifrån. Inte alls svårt att komma in som ny heller. Alla tycker det är kul med nytt blod i tråden =)

    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51745995.html

    Hänger du på?

Svar på tråden BF Februari 2011