Inlägg från: Miffomorsan |Visa alla inlägg
  • Miffomorsan

Turkiet - Alanya

Vi åker 2 vuxna och 3 barn till Alanya nu i veckan. Ska bo på Pascha Bay som blivit varmt rekommenderat av de vi känner som varit där. Har dessutom en vän som jobbat där och han vågade påstå att det är det bästa hotellet i området för barnfamiljer - lugnt och städat dvs absolut inget ställe dit folk åker för hålligång.

Tänk så olika man kan uppleva ställena...

Mizz Turko skrev 2010-06-07 00:13:02 följande:
    Alanya är så fuktigt och varmt och mer ett partyställe för de som är ute efter alkohol, sex och fester.
  • Miffomorsan
    Mizz Turko skrev 2010-06-08 20:14:37 följande:
    Det finns bara en gata i Alanya, som är mittpunkten .
    Nu har jag varit och bott på Pascha Bay och kan meddela att det hotellet ligger ca 7 km från huvudgatan i Alanya. Dvs - man störs inte överhuvudtaget av det eventuella partyliv som finns i Alanya.
    Pascha Bay är f ö en helt fantastisk anläggning  - så rent och fräscht har jag aldrig bott på någon charter innan. Stort poolområde med solstolar till alla, havet liggger precis nedanför poolområdet och även där finns det gott om plats.
    Lungt o stilla på kvällarna, uppträdande på scen och i poolbaren till max 23.30 och detta hörs inte ens in till rummen om man stänger fönster o dörrar. (Vilket man ju gärna gör för att kunna utnuttja lufkonditioneringen.) Massor av barnfamiljer, inga ungdomsgäng överhuvudtaget.
    Vill man ha en underbar familjesemester med fantastiskt god mat kan jag varmt rekommendera detta hotell!
Svar på tråden Turkiet - Alanya