Du måste logga in för att svara i en tråd.

• datub

onani ?

Hejsan

Jag läste ett inlägg.så här ser den ut.Jag skulle vilja gärna en kommentar. direkt till mig sjäv,tack

De säges många religioner, bl.a. Islam, Judendom, och jag tror även kristendom, att de förbjuder att man onanerar.
    Det har varit så, men det säges,nu för tiden att onani, är hälsosam.
    Vem eller vilka ha gjort förskling kring det, det vet inte jag.

Om man se via religionens perspektiv, på vilket sätt religioner menar att det är inte bra för människor att onanera?

Om man se förskning och medicinen att det är hälsosam, på vilket sätt det är hälsosam ?

Jag kommer ihåg något, när jag var mycket yngre , jag läste en bok att onani är inte bra för hälsa,
    att man bli darrig i händerna,att man får häftiga humör, häftiga bettende,torr i munnen,agresiv,rastlös,dålig bettende mot den motsatse können än det man själv är,att man mår illa,okonsenterad,knäpp i huvudet, synnen bli dålig,och man får mörka partijer kring ögonon,man tappar intresse för sexet via den naturliga sätet,( samlag ) och att onani bli som en opium,och man bli beroende,och man vill göra om och om flera gånger, man är ständig  hungrig och sugen efter sex, ( fast egentligen man är inte kåt, och man bli inte tillfreställd av onani.

Vad tycker du kring det som jag skrev, tycker du det stämmer detta ?
    vad är det som stämmer , vad är det som inte stämmer ?
    Mår alla folk bra av att onanera ?

Är onani är samma som att man är sexmissbrukare /sex beroende ?
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Stämmer detta som han eller hon ha skrivit ? att man får biverkning,bli beroende ,m.m ??
    Hur kan man träna upp sitt mental,att låta bli och inte onanera ?

• Svar på tråden onani ?
  • Mental tränare

Hej,

Jag kan tyvärr inte svara på dina frågor för jag har inte den kunskapen utan jag skulle vilja hänvisa dig till någon som är expert på sexualfrågor. Jag tror inte heller att man med mental träning ska undvika onani.

Mvh,
    Catharina

• datub

hej

Det finns väl inga sexual expert här i FL,
    kan du skicka frågan vidare, eller kan du ge henne adress till mig,så att jag kan skicka frågan till henne?

• Mental tränare

Hej igen,
    Det finns ingen som är expert på sexualfrågor här, kanske skulle du fråga din fråga till psykologen men egentligen tror jag att du skulle försöka vända dig till någon som är expert på just den typ av fråga du har.

Mvh,
    Catharina H Lindstedt

Svar på tråden onani ?