• Tytsi

Vad är en sladdis? Sladdbarn?

Har aldrig förstått det!
    Så nu är det dags att få klarhet i det.

• Svar på tråden Vad är en sladdis? Sladdbarn?
  • snaran

sladdis är när man får ett barn på"äldre dar" som man inte planerat,kan man säg.När man har äldre barn sen innan.

• Lola Jämtland

Gränsen för att man kallar ett barn sladdbarn är om syskonet är ca 10 år äldre....

• Lola Jämtland

Barnet kan visst vara planerat...det är åldern på syskonet som avgör.

Jag är själv ett sk sladdbarn o min mamma var bara 32 när hon fick mig. Min storasyrra är 11 år äldre än mig.

• Vickyb

Jo det ska jag förklara för dig.. =)

Vi säger så här eller såhär är det, Jag är ett sladdbarn.. Jag har syskon som är 36, 35 och 30 år, Jag själv är 21 år.. Min mamma ville ha ett till barn när hon var 37, och då var mina syskon stora.. 10 år och uppåt.. då blev jag en "liten sladdis".. efter som jag är en sk eftersläntare.. *skrattar*

Ett till exempel. Om jag inte skulle vilja ha barn just nu.. efter min lilla Linnéa, men vill ha ett när hon är 5.. eller 10 år.. då blir det ett litet "sladdis" som man kallar det för.
    Vadordet sladdis kommer ifrån har jag ingen aing om.

Hoppas du fick svar på din fråga !

Trevlig helg.

• Vickyb

Såg just att gränsen för vad man kan kalla sladdis går ifrån 10 år och uppåt.

• Twix

Min syster är ett sladdbarn. Mamma fick mig när hon var 19 och min syster när hon var 30.

• hailey

Sladdbarn är väl att det kommer ett på sladden....

• Saknar

Jag är oxå sladdis.
    Har en syrra på 55 år och bröder på 47 och 45.
    Jag är 25.
    De äldre syskonen är pappas barn.

• Tytsi

Tack, vet dock inte om jag blivit klokare?

Är jag gravid med en sladdis? Min son är 7 år.

• discodivan

mina stora var 9 och 7 när bebis föddes. tycker han e på gränsen till sladdis, men nu när han får ett syskon nästa år, så blir det ju liksom inte 2 sladdisar utan bara 2 omgångar ungar

Svar på tråden Vad är en sladdis? Sladdbarn?