• WochE

Hur mycket har ni gått upp runt vecka 17

Är i vecka 17 nu ( 16+4) . Jag är överviktig från början. Jag gick upp ca 13 kilo med min nu 1,5 årige son.

Denna gång har jag ännu i vecka 17 inte gått upp ett kilo. Har däremot gått ner 2,5.

Har mått ganska illa sen är min lille prins här hemma av den vilda sorten så jag hinner knappt med honom. ( Får se hur sommaren blir) Inte lätt att ha mage och springa efter en liten rackarunge... det slapp jag förra graviditeten..

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp runt vecka 17
  • mama0300

Jag är inte i v 17 utan har precis gått in i v 20 och jag har gått upp ungefär 3 kg. Det känns helt ok. Jag är nog rätt normalviktig från början och jag hoppas att jag inte går upp mer än en 10-12 kg allt som allt. När jag var gravid med mitt första barn (2002) så gick jag upp 25  kg men då hade jag dels en annan inställning till mat och dessutom så blev jag sjukskriven tidigt för en massa komplikationer (blödningar bl a).

• Längtar efter barn

jag är i vecka 18+3 och har gått upp ca 5 kg

• Leiben

har gått upp nästan 4 kg och är i v. 18. svårt att hålla sig till bra kost när man är småhungrig och samtidigt tränar mycket mindre :(

är ni anfådda?

• mama0300

Leiben: Jag blev anfådd förut men det har gått över nu. Sen ungefär 1 vecka tillbaka så har jag fått tillbaka rätt så mycket ork och blir inte alls lika lätt anfådd.

• Noom

på snart 5 veckor har jag gått upp 2 kg sedan inskrivningen och då hade jag nog gått upp ett kilo så sammanlagt 3-4 kg på 17 veckor.
    Jag har också mått illa alla dagar och kräkts från och till men inte gått ner...

• cilli

Här kommer en tjockis!

Jag är i v.26 och har gått upp 11 kg redan Förvånad  Mitt stora problem är att jag binder så mycket vätska - redan! Äter sunt och försöker röra på mig mycket!
    Jag funderar inte så överdrivet mycket på mina kilon har ett totalfokus på att tappa alla grav-kilon när jag väl fött lilla smulan. Med andra ord, det blir mitt "problem" då.

• kicki08

Tjing tjejer

Är i V 19 nu och har gått upp 4 kg. Har en 1 åring så jag blev ju gravid rätt så snart efter honom. Så jag hann inte riktigt gå ner alla grav kg där heller.
    Denna graviditet har jag mått väldigt illa och gör fortfarande till och från. Är i stort sett inte sugen på något alls och äter jättelite. Ändå går jag inte ner i vikt utan fortsätter uppåt.

Till er som funderar varför ni bara ökar och ökar en massa i vikt trots att ni äter rätt mm.
    Det spelar ingen roll, det har med bebisen och hur ens kropp hanterar graviditeten att göra.
    Jag åt superduperbra förra gången och massor av frukt. Motionerade massvis. Men gick ändå upp 14 kg.
    Jag tror vi får försöka slappna av bara och åka med. Det här med vikten får vi ta efteråt.

kram på er

• Emmz

Jag är i vecka 18 och har bara gått upp ½ kilo ungefär. Om ens det. Har inte mått så prima så det är nog därför, men nu har matlusten kommit tillbaka så jag väntar bara på smällen :)

• FL Lisa

är i v.16 och ligger nu på - 5 kg. Som tur är verkar viktnedgången ha stannat av lite nu...vikten har stått helt stilla de senaste 2-3 veckorna.

jag HATAR att kräkas
  • Lycklig89

Är i vecka 17 nu och har gått upp 1,5 kg ..

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp runt vecka 17