• 071001

Små pärlor längs franska rivieran, tips?

Vi ska för fjärde gången spendera vår semester i Villefranche och har 5 dagar utan bokat hotell. Var ska vi ta vägen då? Har ni några tips på små guldkorn längs kusten eller uppåt/inåt landet?
    Vi är så villrådiga just nu att inget blir bokat.

• Svar på tråden Små pärlor längs franska rivieran, tips?
  • 071001

Inga fransoser inloggade idag?

• 071001

Nej men, ingen som varit på rivieran och hittat guldkorn?

• Babybalo

Vi ska åka till Port Grimaud som ligger nära St Tropez. Har inte varit där än, så jag vet ju inte hur det är... Förra sommaren var vi i Antibes, som är supermysigt men lite turistigt. Kan också rekommendera Haut de Cagnes som ligger ovanför Cagnes sur mer. Där finns en medeltida borg och små, alldeles fantastiska restauranger. Väl värt ett besök åtminstone någon kväll.

• 071001

Antibes är toppen tycker jag även Juan les pins.

Haut de Cagnes låter intressant, ska genast sätta mig och googla på det. Tack!

• BuoBä

Menton är fint. Annars kan man ta båten över från Nice till Korsika. 

• 071001

Menton finns absolut med i funderingarna trots att vi varit där för några år sen.  Tack

• skärgårdsbo

Jag kan också rekommendera Haut de Cagnes. Mina föräldrar bodde där under ett par år och jag har varit där rätt mycket. Underbar liten bergsby på promenadavstånd från havet i Cagnes sur Mer.
    Vi gjorde ofta utflykter till Vence och StPaul de Vence uppe i bergen. Värda ett besök helt klart!

Lycka till med semesterplaneringen!

• 071001

Hej skärgårdsbo, tack för tipset. Det kommer att bli en tripp till Haut de Cagnes, alla i vårat sällskap verkar sugna. Toppen!!!!

• Babybalo
    071001 skrev 2010-07-08 22:13:37 följande:
    Hej skärgårdsbo, tack för tipset. Det kommer att bli en tripp till Haut de Cagnes, alla i vårat sällskap verkar sugna. Toppen!!!!
    Vad roligt! Jag tror att ni kommer tycka att det är mysigt...
    Imorgon bär det av för vår del. Vi ska bila och räknar med att vara nere på rivieran på måndagkväll. Ha en härlig semester!
Svar på tråden Små pärlor längs franska rivieran, tips?