-
-
Svar på tråden Öppen 3 cm men inget händer
-
med första så hade jag bara öppnat mej 2,5 cm sen på natten blev de 3 cm.
ca kl. 07,20 på morogonen så var jag helt öppen.
det tog bara 5 min så var jag öppen helt.
hoppas att det fixar sej för dej så du får din bebis -
är i samma sitts som dig, dock fick jag igår veta att jag återigen har HF och blir igångsatt om inte förlossningen startar innan imorgon. har dock massa teckenblödningar idag så jag hoppas att det kommer igång av sig själv innan imorgon.
jag var igår öppen 4 cm dock bär jag barnet högt, men min son låg även högt tills dess att jag började krysta.
-
Jag har varit öppen tre centimeter i en vecka. Slemmisen har gått och har även massa förverkar, mer händer inte!
Fick en hinnsvepning i dag så nu hoppas jag, igen... -
Det verkar ju som om det är fler i samma sits här. Det är känns ju lite skönt att höra, men samtidigt jobbigt för er
ELMK: Håller tummarna för att det kommer igång av sig självt under kvällen.
Björnbäret: Hur långt gången är du och vad krävs för att man sa få en hinnsvepning? Håller tummarna för din del mé!!! -
Samma sak här öppen två cm och de kände huvudet väldigt väl igår när jag va in på förlossningen, men inga effektiva värkar. känner mej upgiven och varje gång jag får en värk så tror jag att det är på g men bara pinvärkar som inte öppnar upp :( försökt röra på mig hela dan för att få igång men fortfarande inget :/
-
Haha, jag vet vad du menar. Jag har klippt gräsmattan, putsat fönster och storstädat i helgen. Men det enda som hände var att jag fick mer förvärkar på natten - ingen förlossning dock.
Jag tycker att det rätt psykiskt jobbigt att gå och hoppas hela tiden pga förvärkarna och så händer det inget utan det slutar efter ett par timmars ihållande värkar. De är inte jättesmärtsamma men ändå tilräckliga för att man ska få störd nattsömn och få upp förhoppningarna. Flera gånger om dygnet tänker jag "jamen NU gör det ju sådär ont i korsryggen också som jag hade förra gången. Nu är det nog dags". Men så lägger det sig efter ett tag igen.
I vårt landsting får man som tur är bara gå ca två veckor över tiden så jag blir igångsatt den 8/6 om det inte har hänt nåt innan dess. Hur är det där du bor? -
Ja då har du tur, för igår när jag va in har iof varit inne hela helgen på förlossningen fick stanna där lör till sön för att det trodde att det var på gång men när jag de undersökte mig på söndan var läget likadant som på lördagen alltså värkarna gjorde inget för att öppna upp :/ då sa jag till dem igår hur pass länge ska man gå så här utan att nåt händer kan ni inte sätta igång en. Fick till svar att de gör de endast om det tillstöter komplikationer eller att det måste gå igång snabbt.
Man känner sig totalt uppgiven, samma sak här så fort man får ont hoppas man innerligt att det är på gång och sedan går det över, och känner mej ennu mer uppgiven när de sa att man kan gå i flera dygn till såhär innan det startar men hur fasiken ska man orka med förlossningen när man knappt kan sova som det är nu och man känner sig trött och irriterad.
Ja hoppas iaf att du hinner få igång innan de sätter igång dig, har endå hört att igångsättning kan ge mycket jobbigare värkar, fasst just nu känns det som att jag själv tar nog hellre rejälare värkar och jag vet att de leder till nåt än att gå omkring å ha det såhär och man vet att de gör ingen verkar :( -
Fortfarande inget som hänt här, är bf i dag enligt oss själva och på fre eller lör enligt ul.
Det dumma är att de andra två barnen kommit två veckor tidigt så jag hade ställt in mig på det och är i upplösningstillstånd nu Särskilt med tanke på att sonen vägde fyra redan då.Hoppas det går bättre för er andra! -
Jag är lite osäker på vad som menas med igångsättning. Men vid min förra förlossning hade jag, som nu, pinvärkar som inte öppnade mig tillräckligt. Jag var bara öppen 4 cm ett och ett halvt dygn efter att vattnet hade gått. Så jag TROR att de kallade det för att jag "blev igångsatt" på morgonen då de satte värkstimulerande dropp - men det var allt de gjorde och värkarna tilltog och blev mer regelbundna efter det. Däremot fick de justera upp dosen under hela dagen eftersom jag var värksvag och det gjorde mest ont. Sonen är sedan född klockan sju på kvällen.
Men jag håller nog med dig, är det det som kallas för igångsättning tar jag MYCKET hellre det och har lite extra ont under värkarna än att gå omkring så här en vecka till. -
Björnbäret: jag vet precis vad du menar. Första barnet kom tio dagar för tidigt så nu har jag förväntat mig detsamma och det känns som om jag har gått över tiden TRE veckor istället för drygt en. Sitter just nu med väldigt täta sammandragningar och ett irriterande hopp om att det blir regelbundna värkar i natt
-
Jag har också fått mer sammandragningar och hoppet är inte långt borta!
Lycka till för oss båda nu då!